Забрана за употребявани дизелови автомобили, които не отговарят на екологичния стандарт Euro 4, може да бъде въведена у нас. Към момента не е взето окончателно решение, но има предложение за това, което е вписано в проекта на Национална програма за контрол над замърсяванията на въздуха.
Предстои обсъждането му, но за да се случи това, отговорните органи у нас трябва да получат и разрешение от Европейската комисия. Според внесеното в Министерството предложение, забраната за внос на дизелови коли без стандарт Euro 4 или по-висок, трябва да влезе в сила от началото на 2021 година.
Съпътстващо друго предложение е, с чистотата на въздуха и замърсяването му от автомобили да се нагърбят общините, които по свое усмотрение да въведат забрани за движение в централните части на големите градове на стари дизелови коли. Въпросът с катализаторните устройства на дизеловите автомобили и масовото им премахване у нас остава отворен.
От Министерството на околната среда и водите пък се ангажират да ограничат дизеловите автобуси, които са част от градския транспорт в България, като до 2050 година те трябва напълно да изчезнат от автопарковете на градски транспорт.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Факт
13:14 26.06.2019
2 фенъ
13:15 26.06.2019
3 Tervel bitcoin
13:16 26.06.2019
4 Tervel bitcoin
Коментиран от #11, #34, #40, #63, #115
13:20 26.06.2019
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 ПНСД
Коментиран от #17, #22, #25, #30, #37, #58, #116, #117
13:27 26.06.2019
7 Ефстати
13:38 26.06.2019
8 ЗабраНаДемокрация
Предлагам ако успеем да построим завод на Фолксваген да въведат забрана на всички други марки да се внасят за да може парите ни да отивам само и единствено в Германия и те да предценяват как да ги дават с/у лихва на по-бедните и малки държави. Меркел Райх идва.
Коментиран от #66
13:49 26.06.2019
9 Кукуригу
13:53 26.06.2019
10 Перник
13:59 26.06.2019
11 Лимонад
До коментар #4 от "Tervel bitcoin":
Е кво да стане - караш ги до изживяване ... само вноса няма да е възможен . Но кола без евро4 е набор 2005 или по-стара. 16+ годишна ....Това трябва да е на ниво държава, не община...
14:07 26.06.2019
12 Ганьовска работа
До коментар #5 от "1111":
Да не ревеш после,че е много работата за тези пари и мн скъпо в магазина,високи данъци и т.н....14:07 26.06.2019
13 гост
Коментиран от #48, #51
14:09 26.06.2019
14 бмв
Коментиран от #61, #90, #91, #92
14:14 26.06.2019
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 факти
14:28 26.06.2019
17 бате боико
До коментар #6 от "ПНСД":
хора какво значение има дали е евро 4 5 6 7 когато е някоя смляна тоталка вкарана и закърпена от нащте джамбази за продажба мои познат преди 5 6 години си купи рено сценик 2008 година 1.9dci na 95000km за сумати пари.Е не тая кола му скъси живота на човечеца 3 пъти сменя турбина постояно пикаещи дюзи задръстен dpf скъп дефмерен съединител и още куп неща и пуши зверски при настъпване.пък моята фронтера 2.5тдс 97 година уж наи оплювание мотор бил прегрявал пукал глави.Еми никакви проблеми нямам от както е имам близо 12 години само сменям консумативи и тук таме нещо по окачването оня ден ходих на технически и ми замерваха димноста и ми казаха че доста от новите коли немогат да дадат такъв добър резултат. Така че дори стар но подържан дизел замърсява много по малко от някоя евро 5 6 тоталка14:39 26.06.2019
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 да3
14:45 26.06.2019
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Незнаю
Коментиран от #38
14:54 26.06.2019
22 асддса
До коментар #6 от "ПНСД":
Аз да умра в нова дачия не искам. По-безопасно се чувствам в 10 годишен немски седан. И не само се чувствам а съм, понеже дачията така и така е базирана на 15 годишна стара кофа за боклук клио.14:56 26.06.2019
23 Driving pleasure
Много е хубаво да мислим за екологията... ама мога да им кажа на тия оръфляци, че на гладен корем тая работа не минава!
Коментиран от #36
15:18 26.06.2019
24 jdm
15:30 26.06.2019
25 Driving pleasure
До коментар #6 от "ПНСД":
Ако дойдеш да вдигнеш само предния капак, на моя "премиум кенеф" да видиш колко железор и усилване има само по него и видиш на фолиото с което са я облепили и се гъне само като се подпреш и сигурно няма да я препоръчваш втори път :)Коментиран от #108
15:43 26.06.2019
26 гост
Коментиран от #27
15:51 26.06.2019
27 Driving pleasure
До коментар #26 от "гост":
И на 2те ми коли катализатора си е на място, вярно бензинки са... ама ако някой ми каже, че той върши някаква работа просто ще му се изсмея... да прав си, че тарикати "тунинговали" дръгела трябва да се поошамарят, ама те не са чак толкова много...Коментиран от #118
15:57 26.06.2019
28 Един
16:04 26.06.2019
29 ФауВе
16:47 26.06.2019
30 ФауВе
До коментар #6 от "ПНСД":
И като от 2 млн лични мпс, паднете на 20000, колко мислиш, че ще струва литър бензин и ГО? Бензинджията е свикнал да вземе тоя месец 500 хил лв. Като не ги вземе от 2 млн коли, ще ги вземе от 20000. Същото е и със застрахователите. Да не мислиш, че някои от тях ще затворят? Не, просто тия шофьори, които останат, ще плащат и заради тия, които вече не могат да имат кола, щото им е скъпо.16:50 26.06.2019
31 TDI
16:54 26.06.2019
32 Никой
Където живея (нама да казвам в кой голям град, който опустява) улиците се чистят само, когато идва 'НЯКОЙ' от София. За какви частици говорим сега? Тука и транспорт да няма, хората пак ще кашлят. Ако има градски транспорт - той е на 20 години в момента, значи няма да има такъв, защото е свръх звуков и замърсява, не само от газове, но и от високата скорост с която се движи, при която и кестен може да вдишаш.
И за кво говорим сега? За една шега!
Първо купуваме колите на Европа на 'БЕЗЦЕНИЦА' и после ти казват да ги изхвърлим.
Оправете Държавата, останалото ще се нареди!
Опряхме до финните прахови частици!? Я да оправим първо едрите, пък тогаз дребните! Ама е разход за Общината, която също трябва да прегъне нещо отделно, защото ръководещата партия се е свила и НЯМА.
17:21 26.06.2019
33 Ганьо
17:30 26.06.2019
34 Гад
До коментар #4 от "Tervel bitcoin":
Никой не упоменава за бензиновите масларки които замърсяват повече от дизела, да не говоря, че две годишни автомобили има такиваКоментиран от #35
17:33 26.06.2019
35 Ганьо
До коментар #34 от "Гад":
Никой не упоменава и нафтовите "масларки" чиито собственици си наливат двутактово масло в нафтата!18:03 26.06.2019
36 123
До коментар #23 от "Driving pleasure":
Абе пич. Чукча писател, не читатели ли си.... Идеята е да се спре вноса на автомобили под Евро 4. Нещо, което отдавна е направено в държави като Сърбия, Албания и други наши съседи. Никой няма да ти спира трошката, ако отговаря на техническите изисквания на ГТП.Коментиран от #52
18:09 26.06.2019
37 оДи се шибай бе
До коментар #6 от "ПНСД":
оДи се шибай бе анална фисура.Дашия си карай ти бе ...18:25 26.06.2019
38 Ганьо
До коментар #21 от "Незнаю":
Не, гледат ги, но не смеят да ги пипнат, защото ще рухне цялата им фалшива икономика. И освен това комините са далеч - в Китай, докато тук димят под носа ти на светофара.18:30 26.06.2019
39 Kaufland
18:36 26.06.2019
40 Стари дизели
До коментар #4 от "Tervel bitcoin":
На регистрирана кола, като си и плащаш данъци, застраховки и т.н. няма кой да ти я вземе, ако може да мине преглед.Ама от всички дизели, поне половината не биха минали истински преглед.
18:39 26.06.2019
41 Странно
Коментиран от #50
18:55 26.06.2019
42 Нафърфорий
19:20 26.06.2019
43 Дизел до живот
19:25 26.06.2019
44 Надя
20:17 26.06.2019
45 ГГГГГ
20:21 26.06.2019
46 Маке-то
20:22 26.06.2019
47 Ричарт
20:23 26.06.2019
48 Иван
До коментар #13 от "гост":
Има ли тъпо решение на управляващите, което ти да не си защитил?21:24 26.06.2019
49 Julio
Не - колите са виновни. Питайте зелените клошари...
Не че имам против да забранят внос на бракувани 15 годишни кошници но еко мотива е най-долният и измислен такъв за целта...
22:48 26.06.2019
50 Ганьо
До коментар #41 от "Странно":
Дизела няма катализатор, a DPF, лъжльо.Коментиран от #54, #56
23:01 26.06.2019
51 Ганьо
До коментар #13 от "гост":
Аз бих казал че са 90%. И никой от тия смотаняци не познава кефа да караш на бензин! Махнете акциза на бензина!Коментиран от #55
23:05 26.06.2019
52 Kirumo
До коментар #36 от "123":
И какво като е направено в Сърбия, Албания и други изостанали държави? Защо тия забрани ги няма в САЩ, Канада, Великобритания, Германия, Италия и всички останали развити държави? Защо в скандинавските държави напълно спокойно и законно мога да си карам 36-годишно дизелово Волво, а в България да ми е забранено? Да не би в България, Сърбия и Албания стандартът да е по-висок отколкото в Норвегия или Дания? Автомобилите едва влизат в топ 100 на най-големите замърсители, според мен е редно първо да се погрижат за останалите 90-95.Коментиран от #57, #81
23:53 26.06.2019
53 Алфа Ромео
23:57 26.06.2019
54 Kirumo
До коментар #50 от "Ганьо":
Катализатор и DPF/EGR са две тотално различни неща. Образовай се малко. Имал съм дизелов автомобил с два катализатора и EGR.23:57 26.06.2019
55 Kirumo
До коментар #51 от "Ганьо":
Ти не познаваш кефа от добре направен турбо дизел с над 500 нютона. На бас, че караш автомобил с тромав бензинов двигател на който му отнема 3 минути за да се форсира до 5500 оборота. Познавам кефа и от турбо дизел, от атмосферен бензин и от турбо бензин и за всекидневно ползване ми харесва дизелът защото е пъргав и при 1500 оборота и същевременно е два пъти по-икономичен от аналогичен бензинов автомобил. Бензиновите автомобили трябва да ги форсираш за да имат някакво адекватно ускорение когато се налага.Коментиран от #62, #76
00:03 27.06.2019
56 МАК
До коментар #50 от "Ганьо":
Какви ДПФ търсиш в дизел евро 3? Що не спреш да пишеш глупости??кога се появява дпф като допълнение??? Евро 3 имат катализатор и Егр система от които смисъл няма!! Без тях замърсява в пъти по малко !!!доказано и правено от много хора които знаят какво имам предвид!!!01:04 27.06.2019
57 Фернандо Алонсо
До коментар #52 от "Kirumo":
Моля те, прочети или питай някого, как стоят нещата в Норвегия, ако искаш да си "вкараш" авромобил от чужбина(няма значение Германия, Франциа или България). Ще ти подскажа : не е забранено, прав си, но е толкова скъпо, че се губи всякакъв икономически смисъл. Провери и заповядай да се изкажеш отново...Коментиран от #65
01:05 27.06.2019
58 ДедоВиЯ
До коментар #6 от "ПНСД":
Точно! И скачат на дизели баш за дърпането по улиците: вихрови клапи, фап, егр, катализатор - яко кормене, ремап и турбото да издиша к'ат асматик 'га падат оборотите, газ, 20 метра пушеци, ама много бЕга до следващия семафор! Щот' пари за извънселско нема, ама и там не е интересно: мощната бензинова атмосферка (че и на газ, да им е гадно) може да не се насмита, като кебапчиите, ама като се набере неизбежно ги подчинява на дълъг, скоростен път!Коментиран от #59, #60
01:06 27.06.2019
59 МАК
До коментар #58 от "ДедоВиЯ":
Аб е ела ми ти да видиш тди грамотно пипнато даже на 20 години дали с твоя бензинов асматик на газ ше ме подчиниш даже и на дълъг път!!!! Ша има да стоиш в поне 6500 и да ги държиш дорде ми видиш номера!!Отворко!!!Коментиран от #67, #68
01:20 27.06.2019
60 Cat
До коментар #58 от "ДедоВиЯ":
Имам си 2,7 турбодизел Евро4 11-годишен. Карам към София. Достигам Mercedes GL500. Го изпреварих. Водача му, когато видя, кой го изпревари - се ядоса и настъпа до 160. Аз се окачвам на опашката му и така вървим километра 5. После Мереседеса се дръпа вдясно и дава път. Харченето му към 18-20л бензин не е за такиви скорости. Така че седи си на г..за и помълчи...Коментиран от #64, #69
02:50 27.06.2019
61 BMW M4
До коментар #14 от "бмв":
Ти ли гледаше победоносно, изпреварвайки ме през бус лентата на Цариградско снощи? Щото аз си играех на телефона и си карах с 80 на круиз контрол.07:39 27.06.2019
62 BMW M4
До коментар #55 от "Kirumo":
Покарай М5 Competition и ще видим. 700 нютона от 1500 оборота. Автомата вкарва 6-та на 85 още. Голям кеф дизела, че имал въртящ момент и червена линия на 4500 :D07:46 27.06.2019
63 Сам си отговори
До коментар #4 от "Tervel bitcoin":
За скрап. Който карал, карал. Тия старите дизели са отврат. Оня ден един ме упуши черен пушек от ауспуха поне на 300метра зад него. Аз бутам бебешка количка през това време. Не благодаря. За скрап.Коментиран от #74
09:19 27.06.2019
64 И двамата
До коментар #60 от "Cat":
Сте за взимане на книжката. Или сте неклорози09:21 27.06.2019
65 Пробвай с дания
До коментар #57 от "Фернандо Алонсо":
80% от стойността на колата в Дания ти е регистрационната такса + ддс 25. Все едно плащаш 2 автомобила. Моя Форд фокус 2012 го купих за 37000лева. Това е обир. Ама няма ако искаш да правиш бръмбръм плащаш. C200 от 2012 струва към 52000лева.09:28 27.06.2019
66 Не е забрана.
До коментар #8 от "ЗабраНаДемокрация":
Никой не ти забранява да си вкараш кола. Само не трябва да е печка построена преди 2011. Всичко друго ти е свободно. Демокрация не означава анархия. Има правила те трябва да се спазват.Коментиран от #113
09:32 27.06.2019
67 След 2021
До коментар #59 от "МАК":
Си за скрап мой, човек. 20 годишен дизел байбайКоментиран от #73
09:35 27.06.2019
68 ДедоВиЯ
До коментар #59 от "МАК":
Е па на моя газов пущиняк на 6500 чатка стопа. На 6-та прави 6000 (при тва от 4к до 6к доста динамично) и почти... 240! Все пак 185 к.с. на тон и четиристотин купе са си 185 к. с.! Та къде викаш щял да бега на дългичо кюнеца?!Коментиран от #71
09:50 27.06.2019
69 ДедоВиЯ
До коментар #60 от "Cat":
При 160 съм точно на 13/100 от евтиното! А ти си баш на 10/100 "кюмюр" при такваз скорост! И не се опитвай да оспорваш - нема реалист дето щи повярва! Икономичният дизеляк остана умре с sdi-то на ваг. Вече нема такова животно.Коментиран от #70
09:55 27.06.2019
70 Моя tdi 1.6 115 kоня
До коментар #69 от "ДедоВиЯ":
Гори 5.8 карам го с 130-160 от Германия до българия 3 пъти до сега съм пътувал. Сега ще е 4.на 50% съм по-добре икономически от теб10:07 27.06.2019
71 МАК
До коментар #68 от "ДедоВиЯ":
Абе да не си хапеш волана после с твоя асматик!!!да не говорим за аз съм постигнал 3,4 на 100 при кротко каране разбира се при 100 км скорост такъв разход е недостижим за газовия ти асматик!!!много ти здраве отворко!!!11:32 27.06.2019
72 Хри100
Евала на Румъния,много отдавна налагат голями такси за внос на коли по стари от 5 г,та да си карат Дачия,който иска да кара стар западен кенеф да плаща,те заради това карат с Бг номера....
11:35 27.06.2019
73 МАК
До коментар #67 от "След 2021":
За скрап може би боклука ти едндневка които караш!!! Дорде мойта стане за скрап ти ще си сменил поне три напудрени гробника и мойта още ще работи особенно при грижите които и правя!!!много ти здраве !!!!11:36 27.06.2019
74 МАК
До коментар #63 от "Сам си отговори":
Изказването ти е посредствено!!!имаш предвид зле поддържаните дизели!! А те са масово в Бг11:39 27.06.2019
75 SCANNIA
13:20 27.06.2019
76 Ганьо
До коментар #55 от "Kirumo":
Имам 2 бензинови Акорда . И по - маломощен и с 3 литра атмосферен 200 коня. И двата вървят адекватно, дори по-маломощния ми доставя повече удоволствие защото е с по-спортно окачване и е страшно стабилен в завоите. А звука на една Хонда при 6000 оборота с твоя тракащ трактор с нютоните (хахаха) можеш само да го сънуваш докато димилката те приспива, хахаха!Коментиран от #77
15:27 27.06.2019
77 MAK
До коментар #76 от "Ганьо":
Точно с тия японски асматици оле майко! А и ако са и на газ къде се пънеш с грамотно пипнат турбодизел!!!карай си там еднодневките и не давай мнение за дизелови коли просто не си компетентен в тая област!!!15:49 27.06.2019
78 Ганьо
16:08 27.06.2019
79 МАК
Коментиран от #80
16:34 27.06.2019
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 123
До коментар #52 от "Kirumo":
Айде още един чукча. Никой не казал, че не можеш да караш и 50 годишна кола. Стига да е в норма. Не можеш да внасяш и да превръщаш държавата в сметище. Почти във всяка държава на ЕС може и да внесеш стара кола с Евро 2 например, ама продуктовата такса, която е почти 0 за нов автомобил за дарака е при някой 2-3 000 евро, при други е в десетки хиляди евро. Четете - идеята е да се ограничи новия внос.17:08 27.06.2019
82 Ганьо
Коментиран от #83
17:37 27.06.2019
83 МАК
До коментар #82 от "Ганьо":
Ще трият щот коментираш темата за дизеловите коли без да имаш грам реални познания и опит с дизеловите коли!!!коментара 50 е пълна глупост която си писал.карай си посипаните асматици на газ и това е!!!аз също мразя пушещи дръгели !!! Но това опира до подръжка с която много хора не са наясно как се поддържа правилно турбо дизел, оттам бълващи дръгели аи една причините е липса на качествени горива в Бг!!!Коментиран от #87, #88
17:52 27.06.2019
84 PETAR
Коментиран от #85
18:39 27.06.2019
85 МАК
До коментар #84 от "PETAR":
Това е така ама то почти няма вече по улиците от тая марка!!!18:43 27.06.2019
86 Голф 5 маняк
19:01 27.06.2019
87 Ганьо
До коментар #83 от "МАК":
Кой ти е казал че карам на газ? Евтината ти, стисната голфаджийска душица? Върви плащай скъпата нафта, вагаджийския сервиз, доливай двутактово масло, сипвай и adblue, а после лъжи хората колко "икономична" била димящата ти щайга.19:06 27.06.2019
88 Ганьо
До коментар #83 от "МАК":
А ако карах на газ трябва не само да не говориш против мен, а дори да ми благодариш, че поне малко компенсирам пушека на твоя тракащ комин!19:10 27.06.2019
89 МАК
Коментиран от #93
19:43 27.06.2019
90 Вик 68
До коментар #14 от "бмв":
Е .от такива като теб сме на тоя хал. Много итересно би било това да го обясниш на гръцкия или англииски полицаи. Ще останеш по чепици на улицата за 5 мин21:25 27.06.2019
91 Вик 68
До коментар #14 от "бмв":
Е .от такива като теб сме на тоя хал. Много итересно би било това да го обясниш на гръцкия или англииски полицаи. Ще останеш по чепици на улицата за 5 мин21:25 27.06.2019
92 Вик 68
До коментар #14 от "бмв":
Е .от такива като теб сме на тоя хал. Много итересно би било това да го обясниш на гръцкия или англииски полицаи. Ще останеш по чепици на улицата за 5 мин21:26 27.06.2019
93 Ганьо
До коментар #89 от "МАК":
А ти спри да лъжеш. Не съм виждал НИКОГА дизелова кола да не дими. Някои повече, други по-малко, трябва да гледаш отблизо а не от огледалото за обратно виждане, но дим ВИНАГИ има.21:48 27.06.2019
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 МАК
Коментиран от #96, #97
22:23 27.06.2019
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Ганьо
До коментар #95 от "МАК":
И освен това гледам ника ти е МАК, предполагам караш и камион. Имам голямо уважение към шофьорите на ТИР заради труда който полагат и никога не съм виждал тираджия да прави зулуми по пътя. Но въпреки това поддържам че, да, нафтата е идеална за камион, тя може да изтегли 60 тона товар по нанагорнището, макар и с ниска скорост, нещо което никой бензинов мотор, независимо от мощността не може. Но не мисля че е подходяща за леките автомобили. Те нямат нужда от силата на нафтата, защото не теглят товари, а от мощността на бензина, за да ускоряват бързо. Мислиш ли че ако бензина беше не по 2,40 а по 1,20 без акциза, както е в щатите, някой би карал лек автомобил на дизел?Коментиран от #99
23:07 27.06.2019
98 Дан
До коментар #96 от "Ганьо":
Мислиш, че в Германия няма пипнати дизелови Голфове с над 500 коня ли?Коментиран от #101
23:48 27.06.2019
99 Дан
До коментар #97 от "Ганьо":
Знаеш ли кой е Карол Шелби? Ще си позволя да го цитирам : "Мощността продава автомобили, въртящия момент печели състезания" Ако бензинът стане 1.20 тъкмо ще се изравнят дизеловите с бензиновите като цена на километър. Едната ми кола е с бензинов турбо мотор, и ми гори между 14 и 17 на 100 градско. Всекидневния ми автомобил е 5-цилиндров турбо дизел, гори ми между 7 и 9 на 100 градско, върви повече, тръгва от по-ниски обороти и вади много по-добър звук от бензина, следователно за всекидневен автомобил бих си карал спокойния дизел, който започва да тегли още от 1750 оборота, достига максималния си въртящ момент при 2000 и гори под 8 на 100 при средна скорост от 200км/ч. А при тези 200 двигателя е много тих и е на едва 3000 оборота.23:57 27.06.2019
100 МАК
До коментар #96 от "Ганьо":
Не не съм тираджия а машинист във системата на железниците но не В Бг!!!Напротив точно миналата година бях със него в Нюрнберг около центъра !!никакъв проблем !!!! Със немската нафта колата стана друга!! А за пушилки забрави!!! Пак казвам горива в България няма и масово колите не се поддържат правилно оттам бълващи барутници аз също мразя пушилки дръгели!!! Затова не допускам колата въпреки годините да бълва!!! Абсурд!!Коментиран от #102
23:58 27.06.2019
101 МАК
До коментар #98 от "Дан":
Дан,в Германия има много работи !!!! Имат грамотни тунинг фирми условия и части и най вече Горива!!!!00:01 28.06.2019
102 Ганьо
До коментар #100 от "МАК":
Еми нали това казвам, всичко идва от тъпите ограничения и алчност на управниците в ЕУ. И хората, притиснати, търсят начини да спестят. Нима нямаше да е гот всички да си джиткаме със Шевита Корвет и Камаро с бензинови 5 литрови осмаци а отзад да не излиза прашинка дим? Гнусни акцизи и криворазбрана печалба ни докараха до подобни абсурди! А Витека, моля ти се, не го обиждай, а накарай някой колега с по-мощна Хонда да качи оборотите на 5 хил и после да настъпи додолу. Ако не ти се разлопа сърцето със 120 пак ще си говорим.00:09 28.06.2019
103 Ае Убуу
16:10 28.06.2019
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Този коментар е премахнат от модератор.
106 Наблюдател
Коментиран от #107, #109
01:54 29.06.2019
107 Kirumo
До коментар #106 от "Наблюдател":
Що за глупост си написал. Който няма пари няма да кара, както било в цяла Европа!? Нещо си се объркал, не живеем в 19-ти век и автомобилът в Европа е даденост, а не привилегия. Всеки работещ в по-добрите части на Европа може да си позволи да кара и поддържа автомобил там. По начина по който говориш съм сигурен, че не си стъпвал в Германия, защото ако си бил там, би забелязал, че карат много над 20-годишни коли.09:12 29.06.2019
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 Ганьо
До коментар #106 от "Наблюдател":
Евростандарта нищо не означава! Това си е една измислица за да трупат пари! Още преди 15-тина години хората от Топ Гиър доказаха че никой не кара по начина по който се тестват емисиите. Има още милион фактора но не ми се занимава да обяснявам. Въпроса е че те ТРЯБВА ДА ПОЗВОЛЯТ НА ХОРАТА ДА КАРАТ СПОКОЙНО НА БЕНЗИН И С КАТАЛИЗАТОР, да спрат да ни дерат с акцизи и данъци, така че хората да не му мислят колко точно е разхода, и тогава всичко ще си дойде на мястото!Коментиран от #119
18:51 29.06.2019
110 QUADRIFOGLIO
Да живее ДИЗЕЛА и локомотивната му тяга! Да живеят автомобилните спортове и свободата всеки да кара, каквото иска и да прави, каквото желае по МПС-то си.
Ей на времето даже в училищата с нафтови печки се отоплявахме, никога няма да ме убедят тия клоуни, че забраната на автомобилите с вътрешно горене е нещо полезно. То има користна цел, да плащаме повече, богатите да стават все по-богати, а бедн
Коментиран от #111
05:34 30.06.2019
111 Дядо
До коментар #110 от "QUADRIFOGLIO":
Ти физически ако си здрав, берекет версим бре! Но психически здрав ли си? Че те са едни съединения тези толуонови, оловни и прочее, с които си се надишал и водят до корово-мозъчна атрофия. Ще си караш каквото си искаш... ама в рамките на оранжерията на вилата т.е. в напълно частна среда.01:50 01.07.2019
112 Дядо
01:58 01.07.2019
113 aИдеологията
До коментар #66 от "Не е забрана.":
А ти беше ли роден, когато една идеология беше заменена с друга и в основата бяха човешките права и свободи ... оказа се, много по-зле.... Имаш кола, но някой ти я отнема, защото не си плащал налог и е на общинско място паркирано; не може да внесеш стара защото си втора ръка човек и нямаш доходи за нова; не можеш да караш Тир, ако си от България, защото има протекционен закон за Франция и Германия ...та ето такива ти мити леки ограничения при иначе "свободно движение нахора и стоки" ... вземи малко прочети какви са опорните точки на ЕС и тогава казва какво е анархия и какво е яка бюрокрация, която защитава големите и натиска малките държави !Та тази бюрокрация, няма нищо общо със свободите и демокрацията - но трябва човек леко да може и да вижда когато гледа, а не да се радва на ексурзиите и че изнася и малкото влезли пари в дъжавата по този начин !
09:36 01.07.2019
114 Rumpi
Вноса на всички стари коли.
13:53 01.07.2019
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 Този коментар е премахнат от модератор.
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 МАК
До коментар #109 от "Ганьо":
Стига с твойта малоумна пропаганда за бензинови коли!!! Не може да биеш ниския разход на изобще на дизела!!!карай си японското изчадие и си си дръж мнението!!!Аман!!!20:15 02.07.2019
120 Тъй
18:45 18.08.2019