Едно нещо, което възпира мнозина от преминаването към електромобил, е възприеманата представа, че той струва значително повече. Ако обаче вземете предвид разходите за гориво, електричките всъщност могат да се окажат по-евтини от еквивалентните им коли с ДВГ. Това твърди лизинговата компания за електрически коли DriveElectric, давайки пример, че ако първоначалната вноска бъде разпределена между месечните лизингови плащания, нов електромобил може да ви излезе под 200 паунда (221 евро) на месец.
DriveElectric дори състави списък на електричките на пазара в момента, които струват по-малко от техните бензинови еквиваленти.
Smart EQ ForFour 17 kWh Passion Advanced 5dr Auto
Електрически пробег (WLTP): 81 мили (130 км)
Приблизителен пробег при реални условия: 55 мили (88 км)
Месечна цена на лизинга: 176.88 паунда (195 евро)
Прогнозителна месечна икономия на гориво: 85 паунда (94 евро)
Разходи на месец след приспадане на спестените разходи за гориво: 91.88 паунда (101 евро)
Skoda CITIGOe IV SE 37 kWh 5dr Auto
Електрически пробег (WLTP): 170 мили (273 км)
Приблизителен пробег при реални условия: 130 мили (209)
Месечна цена на лизинга: 231.55 паунда (256 евро)
Прогнозителна месечна икономия на гориво: 85 паунда (94 евро)
Разходи на месец след приспадане на спестените разходи за гориво: 146.55 паунда (162 евро)
Renault Zoe GT Line 50 kWh 5dr Auto
Електрически пробег (WLTP): 245 мили (394 км)
Приблизителен пробег при реални условия: 195 мили (313 км)
Месечна цена на лизинга: 279.59 паунда (310 евро)
Прогнозителна месечна икономия на гориво: 85 паунда (94 евро)
Разходи на месец след приспадане на спестените разходи за гориво: 194.59 паунда (216 евро)
Volkswagen e-Golf 35 kWh 5dr Auto
Електрически пробег (WLTP): 144 мили (232 км)
Приблизителен пробег при реални условия: 125 мили (201 км)
Месечна цена на лизинга: 331.32 паунда (367 евро)
Прогнозителна месечна икономия на гориво: 100 паунда (110 евро)
Разходи на месец след приспадане на спестените разходи за гориво: 231.32 паунда (257 евро)
Peugeot E-2008 50 kWh Active 5dr Auto
Електрически пробег (WLTP): 206 мили (332 км)
Приблизителен пробег при реални условия: 170 мили (274 км)
Месечна цена на лизинга: 338.30 паунда (375 евро)
Прогнозителна месечна икономия на гориво: 120 паунда (132 евро)
Разходи на месец след приспадане на спестените разходи за гориво: 218.30 паунда (243 евро)
Показаните примери са с условия за четиригодишен оперативен лизинг (Personal Contract Hire, PCH) без първоначална вноска и годишен пробег от 10 000 мили (16 093 км). Прогнозната за икономия на гориво пък се основава на цена от 0,14 паунда (0,155 евро) за 1 кВт. По-ниските разходи за поддръжка също се взимат предвид.
„Говори се много за това, че електромобилите ще достигнат паритет на цените с бензиновите автомобили през следващите години. Днес обаче електрическите коли могат да бъдат по-достъпни отколкото хората си мислят. Разходите за зареждане на един електромобил се равняват на около 20% от разходите за гориво на бензиновите автомобили. Разпределянето на първоначалната вноска между месечните лизингови плащания дори може да означава, че някои електрически коли са по-евтини от бензиновите. Освен това, пробегът на най-новите електромобили е достатъчен за нуждите на повечето хора", заяви Майк Потър, управляващ директор на DriveElectric.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Renault👌
Коментиран от #18, #83
12:06 15.08.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Емил
Коментиран от #7
12:08 15.08.2020
4 Анонимен
Коментиран от #8, #33, #36
12:08 15.08.2020
5 zeus
Коментиран от #20, #28
12:09 15.08.2020
6 viki лексус
12:09 15.08.2020
7 ???
До коментар #3 от "Емил":
Ако можеш да поясниш за лизинга. Голяма е надценката ли? Друг вариант на вноски има ли?Коментиран от #9
12:18 15.08.2020
8 Кво да говорим
До коментар #4 от "Анонимен":
Беше изчислено че на член от семейството са необходими по 1000 лв, за да има нормално съществуване.. Сметнете с 2 деца какви трябва да са доходите..12:22 15.08.2020
9 Емил
До коментар #7 от "???":
Основният проблем са "скрити" условия! Застраховки - на името на лизингодателя (направени по негов избор). Ако ти ударят колата - парите за ремонта от тебе, парите от застраховката - при собственика. Ако има доверен сервиз - за най-малката повреда - 3 месеца си без кола! При обслужване - избран от собственика сервиз - масло 400 лв. (вместо 100), филтри 240 лв. (вместо 50)... И много други! Като теглиш чертата накрая - платил си минимум двойно колата (и то при лихва 2-3%)!Коментиран от #13, #31, #47, #57
12:24 15.08.2020
10 пилот на Ферари
Другият минус е че за зареждане в домашни условия при 90% и дума не може да става. Няма как да насновеш кабели пред блока.
Коментиран от #29, #65
12:28 15.08.2020
11 Страничен
12:30 15.08.2020
12 Купете си ако можете
12:33 15.08.2020
13 Българина
До коментар #9 от "Емил":
Колега, прав си, но мога и да те допълня.Отделно плащаш ГРАБЕЖА при НОТАРИУС, за начало и край на лизинга.Изобщо ЛИЗИНГА е ГРАБЕЖ.Колкото по-далеч от него, толкова по-добре.Коментиран от #14
12:37 15.08.2020
14 Емил
До коментар #13 от "Българина":
Явно и ти като мен си ял дървото!Коментиран от #41
12:38 15.08.2020
15 фен
Коментиран от #42
12:39 15.08.2020
16 Йозеф
Коментиран от #25, #60
12:45 15.08.2020
17 Driving pleasure
12:47 15.08.2020
18 W221
До коментар #1 от "Renault👌":
най-големите кашони на колела на планетата които се местят като изпреварят камион абсолютни боклуци за 40 000 лева и возят до един като дърво пробвах Каджар последно... няма такъв бракКоментиран от #82
12:52 15.08.2020
19 Гост
Коментиран от #21
12:57 15.08.2020
20 Бай Ставри
До коментар #5 от "zeus":
Абе за какво зареждане в гаража говориш? Аз съм на 6-тия етаж в панелкаКоментиран от #22
13:17 15.08.2020
21 Млада Болеслав
До коментар #19 от "Гост":
Ами какво ти пречи да зареждаш 4 пъти, ако цената на тока е 8-пъти под цената на нафтатаКоментиран от #24, #26, #30
13:18 15.08.2020
22 Driving pleasure
До коментар #20 от "Бай Ставри":
Кабел немаш ли да пущиш през терасата и да опашеш блока :D13:21 15.08.2020
23 Haha
Коментиран от #48
13:23 15.08.2020
24 Как 8
До коментар #21 от "Млада Болеслав":
пъти под 50 евроцента няма цена. 100кв батерия струва от 50 до 80 € какви 8 пъти какви 5 лева. А пиенето и яденето по магистралите докато чакаш още толкова. Карай си тостерите и като са наистина 8 пъти по евтини като цена и зареждане може и аз да взема един да ходя до супера вместо Тротинетка :)))13:28 15.08.2020
25 Това е така
До коментар #16 от "Йозеф":
Докато повече глупаци си купят и после идва дрането на кожи...13:30 15.08.2020
26 фен
До коментар #21 от "Млада Болеслав":
Евтино е да зареждаш в гаража на нощна енергия.На зарядна станция е скъпо и ти излиза разхода колкото на нормална кола.Коментиран от #27
13:31 15.08.2020
27 Driving pleasure
До коментар #26 от "фен":
Да ама и за в гаража трябва инвестиция, само да си преправиш инсталацията в къщи да понася 7те кВч за уолбокса ще ти скъсат главата...А от обикновения контакт макс скорост 2.3 кВч мисля че беше, става вечерта за градска цикалка като тези, но за кола със сериозен преход 300+ км трябва да виси 3 дена в гаража, преди да тръгнеш на път
Всъщност цитираните електрички наистина имат смисъл, защото са градски цикалки, малка батерия, компактни - идеални за града (е в големия град малко са тези, които ще имат собствен контакт за зареждане, и нма да им е евтино, но поне от екологична гледна точка имат смисъл).
Обаче мастодонти с по 100 кВч батерия са върха на безумието във всеки един аспект на притежанието на кола
Коментиран от #67
13:55 15.08.2020
28 Komapak
До коментар #5 от "zeus":
Това ли са цените в Хановер?13:58 15.08.2020
29 Nofuel
До коментар #10 от "пилот на Ферари":
Ставали само за работа , че то нали основно за това се ползват колите.14:48 15.08.2020
30 Гост
До коментар #21 от "Млада Болеслав":
Пречи ми това, че още не съм оглупял достатъчно, че да прегърна електроспеканите схващания, че реалният свят бил толкова прост и лесен, като виртуалния.15:00 15.08.2020
31 Сигурно
До коментар #9 от "Емил":
Сигурно има и такива некоректни фирми но аз мога да ти кажа че при рено не е така. 2ра кола взимаме на лизинг от тях. Застрахователя си го избирам аз . Задължително с опция за доверен сервиз. Едната кола седя 2 седмици в сервиз и то когато беше голямата градушка в София а автомобила беше смлян . Пробвай при кварталния майстор колко време ще ти каже за оправяне на щети от градушка . При щети винаги е плащал застраховател, нито 1 лев от мен. Последното ГО , разбирай масло филтри работа технически преглед по около 50 точки ми струва 259 лв.15:02 15.08.2020
32 Случаен
Коментиран от #49
15:04 15.08.2020
33 Протестър
До коментар #4 от "Анонимен":
Като изметем #хунтата заплатите ще скочат на 950 лвКоментиран от #34, #51, #54
15:06 15.08.2020
34 Глупости
До коментар #33 от "Протестър":
Поне 950 евро ще е минималната заплата и пенсия. Всички ще караме нови автомобили, кой какъвто си пожелае.Коментиран от #35
15:21 15.08.2020
35 Ииии
До коментар #34 от "Глупости":
И един мармот ще завива шоколада в станиол15:36 15.08.2020
36 гост
До коментар #4 от "Анонимен":
С 800лв може да караш дачия, пак нова, но бюджетна. Друг е въпросът, че в развитите страни лизинговата вноска е много по-ниска отколкото при нас. Там плащаш 1000евро, след това 5г. плащаш по 160евро за сув среден клас, а у нас ти искат 6х.евро и 260евро месечно за същата кола, от същата марка. Масово се кара на лизинг, почти никой не вади парите кеш. Точно обратното е, ако криеш нещо купуваш кеш, това дори законово се пуска проверка в скадинавските страни, защото е съмнително.Коментиран от #38, #39
15:50 15.08.2020
37 гост
Коментиран от #40
15:51 15.08.2020
38 фен
До коментар #36 от "гост":
Нещо не си в ред.16:04 15.08.2020
39 радев
До коментар #36 от "гост":
Най вероятно става въпрос за различни видове лизинг.По изгодния за плащане е оперативния който е като наем.По скъпия е финансов с придобиване след изтичане на срока.16:23 15.08.2020
40 фен
До коментар #37 от "гост":
Пълни глупости.16:55 15.08.2020
41 гост
До коментар #14 от "Емил":
И за двамата да уточним , че хората ви дават сметка при лизинг на запад , а не в България , където такива неща няма ! Първо не се ходи при нотариус , второ обслужването е само във фирмени сервизи на марката на колата , за да ти важи гаранцията , така че и без лизинг пак ще ходиш там на същите цени и трето всичко дето сте го изброили важи за ПЕТРОЛКИ !!! Да ни обясните какви масла , филтри и дори накладки ще сменяте на електричка на 65 000 км ???? Хахахха !! Че тя за тия години и тия километри може и да не стъпи въобще в сервиз !! И само да спомена , че това е едно от нещата които рязко ще се променят при приемане на еврото !! Още на следващата година тук ще дойдат същите фирми , които работят на запад и лизингите ще са същите като сега на запад !! И тогава наистина ще има лизинг за 300 лева на месец без първоначална вноска !!16:59 15.08.2020
42 гост
До коментар #15 от "фен":
Да , точно дългосрочен наем на автомобил е , но единственото условия , въобще не скрито е ограничението по пробег , което много лесно може да промениш , просто вноската ще стане по-голяма !! И точно го използват хора и фирми , които искат след края на срока да върнат колата и повече да не се занимават !! Освен това ако не знаеш при такъв лизинг на фирма вноската се признава за 100% разход като външна услуга , а при придобиване е доста по-сложно !! И всеки , който кара нова кола няма да я кара 10 и повече години ,а ще я смени точно на 4, 5 най-много , после загубата на стойност става прекалено голяма !! Та за какво ти е да я доплащаш , че не разбрах ?? Тук ще платиш под 10 000 за Зое при цена на целия над 30 000 !!! На 5 години колко ще му вземеш иначе ??? Пак 10 000 най-много , така че ще си платил 20 000 !!Коментиран от #43, #44
17:10 15.08.2020
43 радев
До коментар #42 от "гост":
Всеки си сменя колата според възможностите.В Европа масово се сменя около десетата година(пристигат втора употреба в България).До петата година си сменят колите богатите европейци.Аз предпочитам финансов лизинг за пет години след това карам още пет и след това сменям с нова.
18:32 15.08.2020
44 фен
До коментар #42 от "гост":
И при финансовия лизинг може да върнеш колата след изтичане на срока.Просто ти приспадат парите от цената на новата.При оперативния лизинг ти намаляват цената с остатъчната стойност и вноските са по малки.18:47 15.08.2020
45 Флинтстоун
18:49 15.08.2020
46 хайнрих химлер
Коментиран от #50, #61
20:40 15.08.2020
47 Баронеца-СФ
До коментар #9 от "Емил":
Така е! 👍 Преди години се отказах да купя нова кола именно поради цифрите в сервизите им през гаранционния период,застраховки и... един базов модел кош излиза колкото къщата ми която купих вместо новата им тенекия😆01:04 16.08.2020
48 Ха ха ха
До коментар #23 от "Haha":
Голф нормална кола? Съчувствам ти, 1600кмКоментиран от #73
08:07 16.08.2020
49 Гост
До коментар #32 от "Случаен":
Как какво. Ще се правят че нищо не е станало. Да си видял електро хипи да си признае за нещо.10:32 16.08.2020
50 Шишо
До коментар #46 от "хайнрих химлер":
Не се изхвърляй, всички искаме да имаме електомобил. Погледни реалността в Българските градове. Към този момент как си представяш един милион електромобили само в София? Разходи се из ж.к. - старите и новоизникналите, виж инфраструктурата, местата за паркиране и може да ти светне защо още караме 1.9ТДИ . Това е положението и не само в София.10:32 16.08.2020
51 Гост
До коментар #33 от "Протестър":
Аз работя в цех за колбаси. Още на другия ден шефа ще е вдигнал цената на саламите и ти пак ще си купуваш същото количество с голямата си заплата10:34 16.08.2020
52 дада
Коментиран от #55
10:56 16.08.2020
53 ЧЕКМЕДЖЕТО НА МАФИЯТА
Коментиран от #56
11:04 16.08.2020
54 Емигрант заради вас русофилистиците
До коментар #33 от "Протестър":
Като изметете хунтата...заплатите ви ще станст 95 00, а може и повече, защото е 2020 , а не 1996/7...12:11 16.08.2020
55 Ами колко да пада
До коментар #52 от "дада":
Батерията на Тесла държи капацитета си по книжка цели 7 години. След това пада бавно до 85%, като може спокойно да изкара 1600000 км. На практика батериите на Тесла са вечни и са го доказали навсякъде по света.14:21 16.08.2020
56 Виж го ти
До коментар #53 от "ЧЕКМЕДЖЕТО НА МАФИЯТА":
Токът не само че няма да поскъпне, даже напротив, ще поевтинее. Колкото повече се увеличава потреблението, толкова по-вече пада цената. Това е закон в икономиката и не е зле най-накрая да го проумеете.Коментиран от #71
14:23 16.08.2020
57 Блу
До коментар #9 от "Емил":
Какво масло и филтри имате предвид - електромибилите не се нуждаят от смяна на масло на ДВГ и нямат маслен и горивен филтър.Единственият филтър е този на купето и него не е задължително да го сменяте във фирмен сервиз.
16:53 16.08.2020
58 Аоо
Коментиран от #68
18:53 16.08.2020
59 ВАГ
20:01 16.08.2020
60 ВАГ
До коментар #16 от "Йозеф":
Ако нашата държава извади пари да субсидира електричките няма да има за сараи и за чекмеджетата,за тва друг път.20:05 16.08.2020
61 Варсови
До коментар #46 от "хайнрих химлер":
Говориш глупости дорогой.Дори скъпа Тесла е с пробег 700км рекорда е 1078 със скорост 40 км/ч на кой път междуградско ще излезнеш с такава скорост.Неудобни са имат малък пробег мислиш ги и планираш всяко пътуване не е удобно това е.Скъпи са.Ще станат масови когато станат евтини а за да станат евтини ще са с малки батерии което значи малък пробег а когато пробега им е малък няма да ги купуват.ДВГ е ефективен товане затова и го има иначе отдавна да е изчезнал.Колкото са по-големи батериите и е с по-голям пробег толкова повече поскъпват.Плътността на батериите си има теоретична максимална стойност и тя е близо да бъде достигната.ДВГ е кралят.20:37 16.08.2020
62 Минаващ
Коментиран от #64, #66
20:42 16.08.2020
63 Минаващ
20:42 16.08.2020
64 Димов
До коментар #62 от "Минаващ":
Разгеле! Един, който да е проумял нещата.20:58 16.08.2020
65 Команг
До коментар #10 от "пилот на Ферари":
Не живеат сите в блока!21:53 16.08.2020
66 СНиколов
До коментар #62 от "Минаващ":
Тоест като комшията си изхвърля боклука през терасатааз да не ходя до кофата за боклук
ами и аз да почна да изхвърлям през терасата ??? !!!
00:39 17.08.2020
67 ΞLΞVΛTΞ
До коментар #27 от "Driving pleasure":
3.5 кВт дава домашната мрежа. Едно движение да я закачиш след работа, до полунощ е готова. Все пак над 100км градско карат таксиджии и снабдители. Да припалваш, за да отидеш до работа на няколко километра и да гориш пари на празен ход в задръствания е пълен абсурд.Коментиран от #78
05:39 17.08.2020
68 ecarsbg
До коментар #58 от "Аоо":
"батерийката" да не е пиене че да ти свърши?Франсиско Каранса (Renault-Nissan Energy Services): "Батерията на Nissan Leaf е с 22 години живот". Свен Бауер (BMW battery): "BMW i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина. Конструирани са за 20 години живот. Потвърдено от множество серийни тестове"
Коментиран от #70
06:37 17.08.2020
69 Знайко
Коментиран от #79
08:19 17.08.2020
70 фен
До коментар #68 от "ecarsbg":
След 20 години ще разберем истина ли е или реклама.Сега говорят така за да убедят да си купиш.Сериини тестове.Голям майтап!08:50 17.08.2020
71 ЧЕКМЕДЖЕТО НА МАФИЯТА
До коментар #56 от "Виж го ти":
ДРАГИ МАРСИАНЕЦО ДО КРАЯ НА МЕСЕЦА ЗАДЪЛЖАВАТ НА БИЗНЕСА МАЛЪК И ГОЛЯМ ДА ПЛАЩА НА ОЩЕ ЕДИН ПОСРЕДНИК НАРЕЧЕН ДОСТАВЧИК НА ТОК. ПОСРЕДНИК ЛАПАЧ КОЙТО НИЩО НЕ ПРАВИ. СЛЕДВА ВСИЧКИ ДОМАШНИ ПОТРЕБИТЕЛИ И ТЕ ДА БЪДАТ ВКЛЮЧЕНИ В ТИЯ СКРИТИ ДАНЪЦИ - ДОСТАВЧИК НА ТОК. ГАРАНТИРАНО ОТ УПРАВЛЯВАЩАТА МАФИЯ ГЕРБ И ГЛАВНИЯ МАФИОТ БОЙКО.09:41 17.08.2020
72 Тотга
11:19 17.08.2020
73 435653
До коментар #48 от "Ха ха ха":
Човека не кара голф 5 или 4. а 6 или 7. И е по-нормална от рено зое или Смарт или Шкода цитиго. Знам, че ти караш сиг е60 или е класа но говорим за колегата гоуфа и Шкода ЦитигоуКоментиран от #75
11:30 17.08.2020
74 Jack Bauer
Коментиран от #76
13:12 17.08.2020
75 Импиичмънт
До коментар #73 от "435653":
Зои е Клио Шкода Ситиго е ФВ ЪП или Рено Туинго товст Зои е една класа над ситиго и смарт тъй като смарта си е чисто Туинго.Не пиши като си нямаш и хал хабер от автомобили.14:00 17.08.2020
76 Случаен
До коментар #74 от "Jack Bauer":
Да, а сметката е за 5 години по 10000 км. Горивото и маслата са около 7000лева, а на запад има субсидии... Така че дори и н на лизинг излиза съпоставимо.14:18 17.08.2020
77 Юсуф
14:43 17.08.2020
78 ΞLΞVΛTΞ
До коментар #67 от "ΞLΞVΛTΞ":
Ще горя колкото си искам.Така звучи Свободата.Коментиран от #80
15:00 17.08.2020
79 ecarsbg
До коментар #69 от "Знайко":
Батерията да не е магаре, че да "издъхне"? Всяка нова кола е с гаранция на батерията 8 години. Такъв е стандартът за всички.16:00 17.08.2020
80 ΞLΞVΛTΞ
До коментар #78 от "ΞLΞVΛTΞ":
За свобода можем говорим, драги преписвачо, САМО И ЕДИНСТВЕНО, когато тя НЕ засяга чуждата свобода т.е. свободата да дишаш нормално. Ако колата ти изпуска отровни газове, свобода можеш да имаш на нивата и сред полето извън населените места. И понеже всеки си мисли, че може да прави каквото си иска, тук идва ролята на държавата да регламентира правата и "свободите". Когато я има, обачеКоментиран от #81
16:07 17.08.2020
81 ΞLΞVΛTΞ
До коментар #80 от "ΞLΞVΛTΞ":
Как ще те санкционират и откъде накъде като плащаш данъци.Държавата това СЪМ АЗ.16:28 17.08.2020
82 Качака
До коментар #18 от "W221":
Е и много грозен също така,хаха.07:02 19.08.2020
83 Хохохо
До коментар #1 от "Renault👌":
Ти се шегуваш:Д07:02 19.08.2020
84 сиси
10:10 30.08.2020