2 Август, 2021 10:57 13 922 23

85 години Opel Kadett и Astra

  • opel-
  • kadett-
  • astra
85 години Opel Kadett и Astra - 1

Шестото поколение Opel Astra има за цел да се превърне в нов еталон в компактния клас, но също и продължение на традицията, започнала преди 85 години. През 1936 година, Opel става първият германски автомобилен производител, който предлага достъпен, подходящ за семейства компактен автомобил, наречен Kadett.

Делът на компактните автомобили се развива бурно през годините на т. нар. “Wirtschaftswunder” или „Германското икономическо чудо“. За целта Opel строи изцяло нов завод в Бохум, в Германия, в който от 1962 година започва да се произвежда новият Kadett.

Вторият ключов фактор за успеха на модела е, че той никога не почива на лаврите си. Всяко ново поколение носи нови иновативни решения, като четирицилиндровия двигател с водно охлаждане на Kadett A (1962 г.), изключително аеродинамичната каросерия на Kadett E (1984 г.) или адаптивните предни светлини (AFL) на Astra H (2004 г.).

През 1936 година, Opel става първият германски автомобилен производител, който предлага достъпен, подходящ за семейства компактен автомобил, наречен Kadett. Делът на компактните автомобили се развива бурно през годините на т. нар. “Wirtschaftswunder” или „Германското икономическо чудо“. За целта Opel строи изцяло нов завод в Бохум, в Германия, в който от 1962 година започва да се произвежда новият Kadett.

Kadett от 1936 година е базиран на революционна изцяло стоманена самоносеща каросерия

85 години Opel Kadett и Astra

Традицията на Opel в създаване на технологични еталони в компактния клас започва още с оригиналния Opel Kadett от 1936 година. След Opel Olympia, първият германски сериен автомобил с изцяло стоманена самоносеща каросерия, Kadett също се сдобива с тази революционна за времето си технология.

Сравнена с класическата по това време компановка с дървена каросерия, монтирана върху носеща рама, самоносещата каросерия предлага множество предимства, като по-ниско тегло (осигуряващо от своя страна по-добра динамика и по-нисък разход на гориво), по-високо ниво на безопасност (благодарение на здравата клетка за пътниците) и по-нисък център на тежестта.

85 години Opel Kadett и Astra

Сред предимствата на Kadett A (1962-1965 г.) са динамичният 1.0-литров двигател, големият багажник и изобилието от пространство в салона. Рецептата за успех включва също съставка, на която нито един конкурент не би могъл да се противопостави. Капачката за зареждане на резервоара е от външната страна, а не в багажника. Появата на рекламни изрази като „Никога няма да усетите миризма на бензин в багажника” е ясно насочена срещу конкурентите от Волфсбург.

85 години Opel Kadett и Astra

Компактният клас на Opel навлиза в нова ера с Kadett D (1979-1984 г.). Вместо задното предаване, новият модел разполага със задвижване на предните си колела “made by Opel”, за първи път. Икономичното по отношение на заеманото пространство напречно разположено задвижване позволява компановка, която пък е предпоставка за повече обем в интериора. Въпреки че новият модел е по-къс от предшественика си, той предлага по-голям интериор и пространство от много от конкурентите на Kadett.

Astra F носи духа на времето на 90-те, и ново име за компактния модел на Opel

85 години Opel Kadett и Astra

Когато Opel Astra F прави своя световен дебют през 1991 година, светът преминава през огромни промени. Седмото поколение на компактния модел на Opel изразява духа на своето време по безподобен начин. Новият модел получава не само ново име – Astra, но широка гама от нови системи за безопасност.

Astra F е израз не само на голяма промяна, но става най-продаваният модел на Opel, какъвто е и до момента: поточните линии на германския автомобилен производител напускат 4.13 милиона автомобила в периода от 1991 до 1997 година.

Напълно новото, шесто поколение Astra е дръзка стъпка напред в бъдещето

85 години Opel Kadett и Astra

С напълно новата Astra, Opel отново е на прага на нова ера в компактния клас. Новата валута в автомобилната индустрия се нарича CO2 и електрическата мобилност се превръща в ключов фактор за намаляване на емисиите на парникови газове. Новата Astra играе важна роля в електрификацията на моделната гама на марката – 6-тото поколение на модела в компактния клас на Opel за първи път ще се предлага като plug-in хибрид, при това с две нива на мощност.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 русенец

    34 6 Отговор
    Опел е бил германски производител няколко години през Втората световна. От 1920 и някоя е американски, а от преди 4 години - френски производител.
  • 2 БАЙ Х@Й ‼️

    33 4 Отговор
    Хубава статийка, ама НИЩО за американските и френските собственици!
  • 3 1234

    28 2 Отговор
    Вече не правят такива коли

    Коментиран от #6

  • 4 притежавал

    18 28 Отговор
    и нищо за патента за бързо ръждясване

    Коментиран от #7

  • 5 DrivingPleasure

    37 5 Отговор
    Имал съм няколко и съм бил доволен.
    29та доколкото помня GM придобива целия пакет акции, работата е там, че не се месеха на Рюселхайм и германците разработваха техниката, която после се прилагаше в много от другите подразделения на GM - много от моделите на Буик, Холдън и т.н дефакто бяха Опели
    Сега франсетата гледам пробутват собствените си щуротии като Опел и фактически той съществува по-скоро на хартия. И ми се струва, че окончателно ще го доубят

    Коментиран от #20

  • 6 русенец

    3 16 Отговор

    До коментар #3 от "1234":

    Не си прав! И по-големи кенефи правят!
  • 7 DrivingPleasure

    45 5 Отговор

    До коментар #4 от "притежавал":

    Митове и легенди останаха. От може би 20тина години вече няма гниещи Опели, а в периода преди това и доста други марки са със същия проблем...
  • 8 Инсигния

    17 6 Отговор
    Само по времето на GM се поставя ха добри двигатели като 1и8 екотек140 коня. Сега французите нищо не правят.
  • 9 БАЙ Х@Й ‼️

    14 2 Отговор
    В цяла Европа налагат три кенчета от бира !!!
  • 10 БАЙ Х@Й ‼️

    12 3 Отговор
    Ситроен, Пешо, Опел, Шкода, Фолксваген, Форд .... 3×330 с картофки/ упс с турбо /!!!
  • 11 Голф

    11 35 Отговор
    "...Всяко ново поколение носи нови иновативни решения..." Да, само ръждата остава вечен спътник на Опел

    Коментиран от #12

  • 12 DrivingPleasure

    29 3 Отговор

    До коментар #11 от "Голф":

    ... каза тъжно 1.9 тди чакайки поредния репатрак, за минаващия покрай него ръждив Кадет :D
  • 13 Рюселхайм

    47 3 Отговор
    Опел си е Опел- в България има поне 150 000 автомобила от тази марка, която се движи по пътищата. Имах Кадет GSI през 1994г., бял, с 3 врати,вървеше доста прилично. После Астра F, пак бензинова, отново никакви проблеми. Минах на Вектра В 98г, екотек, без оплаквания. Калибра също имах за кратко, Астра Н- все нормални коли. Но сегашната Астра J Opel Performance Center GTS, която карам-грешка няма. Какво като не е премиум, 180 к.с. бензин,върви на умряло. И вид си има, и частите се намират алтернативни, често ми се случва да ядосам някой с Мерцедес или BMW. Фен съм на Опел и защитавам марката, без значение дали е микс от Пежо/Ситроен, или от китайци в Ухан правен, все ми е тая. Те и онези от Волво ги взеха китайците, ама продават.

    Коментиран от #14

  • 14 Вальоо

    21 3 Отговор

    До коментар #13 от "Рюселхайм":

    Правилно колега. Не знам защо,всички фенове на марките,не искат да разберат че,частите в колите им,са правени от друг производител,а тяхната марка просто ги е купила и събрала в техните коли. Всички коли са чаркове,никоя марка,не ви прави частите. Вие да сте мерцедес или бмв да прави съединители? Аз не съм.
  • 15 Вальоо

    2 1 Отговор
    виждали*
  • 16 0000

    2 8 Отговор
    Не се притеснявайте.сега карате маскирани пеугеоти.французите и тях ще ,,оправят"
  • 17 ХХМ

    21 2 Отговор
    Марка с традиции, която е дала много на автомобилния свят. Богатата история в авто спорта също е важна. Многота иновации и разработки са факт. Сега с френските собственици не се знае до къде ще я докарат. Зад гърба си имам над 500000 км. общо с няколко опела и съм повече от доволен.
  • 18 1234

    19 3 Отговор
    Има един лаф, че след определено време ,всички коли стават Опел . Да ви кажа , искате ли сравнително нова година , добър дизайн , евтина подръжка , нисък разход -вземате Опел без да се замисляте .Една Астричка от към 2014 е към 10 бона . Карал съм Опел , който засрамваше премиум марки . Сега бих си взел една Инсигния
  • 19 антрашпиц

    3 17 Отговор
    Неискам да съм хейтър,обаче Опел Кадет Д 1.6д Караван (моя беше от последните-1984)е един голям боклук.Корозия-като за световно,мотор-муден и тромав.По-умрял е от на Голф 2 1.6д.Да спомена ,че харчи на дълго около 5.5-6 литра нафта,тоест,не е икономичен.После се чудят що Голф е е по-добрата кола.Ми по-добра е,и то без никакво изключение в генерациите.
  • 20 Не си наясно

    0 9 Отговор

    До коментар #5 от "DrivingPleasure":

    Точно обратното на това което си написал. Опел и всички други изброени марки от теб нямат нищо германско в тях. Всичко е американски ГМ разработки
  • 21 Ал Тъпоне

    2 8 Отговор
    Ръждиви кошници!
  • 22 Христов

    10 4 Отговор
    Ръждив си ти и очевидно удачно си се кръстил. Имал съм три "Опела" и трите - безотказни! И както споделиха колегите - евтини части, нисък разход на гориво, чисти (не олигавени и капещи масло) двигатели, които не горят и капка масло от смяна до смяна, здраво окачване (особено за наши условия), прилична возия, отлична динамика, модерни и просторни каросерии. Аскона 1.6D, Астра G 1.6 бензин и сега Зафира 1.9 TDI - пушка и половина! Данъкът й след вдигането е само 54 лв., среден разхор 5.5-6.5 л/100 км., 7-местен миниван с отлична динамика! Благодаря на "Опел" за чудесните автомобили, с които ме е дарил през годините! Ще вметна малка, но съществена подробност - нито един от гореизброените Опели не съм купувал от публичните домове за автомобили (автокъщи), а директно от собствениците им в чужбина - Германия и Белгия! Професионално работя с чужди езици и мога свободно да си го позволя. А съм и професионален шофьор от .... 1975 г. - тоест знам какво ми бръмчи под седалката... В заключение - Опел от "време оно" е еталон за качествен, но и достъпен западен автомобил.
  • 23 Танос

    1 0 Отговор
    Страхотни автомобили всички опели които съм карал,за съжаление вече са френски боклуци и никога повече не бих си купил.