В чест на 20-годишнината на седана Phaeton, Volkswagen показа за първи път снимки на работещ прототип на второто поколение на модела, който така и не беше пуснат на пазара. Колата не беше допусната до серия поради преориентирането към производството на електрически автомобили, въпреки че беше напълно готова.
Вторият Phaeton е построен на платформата MLB от Audi и е първият, оборудван с цифров кокпит Innovision, който се появи на Touareg две години по-късно. Представеният преди 20 години седан Phaeton във Volkswagen наричат кола за ценители. Моделът издържа 14 години на поточната линия, но поради преориентирането на марката към електрически автомобили през 2016 г., производството му беше спряно, а разработката на автомобила от второ поколение остана само във вид на прототип.
За разлика от своя предшественик, който беше изграден върху платформата D1, споделена с Bentley Continental GT и Flying Spur, седанът Phaeton D2 използваше MLB базата на настоящия Touareg. Всъщност още през 2016 г. той беше оборудван с цифровия кокпит Innovision, който се появи на кросоувъра само две години по-късно. За съжаление, Volkswagen не разкрива кой двигател е монтиран на прототипа, но най-новите версии на Phaeton идват с 3.6 VR6 (280 к.с., 370 Нм) и 4.2 V8 (335 к.с., 430 Нм).
В същото време двигател 6.0 W12 беше инсталиран на седани с дълга база от 2002 до 2011 г., развивайки 450 конски сили и 560 Nm въртящ момент. Въпреки това, най-необичайният агрегат с четири врати беше петлитровият V10 TDI, оборудван с два турбокомпресора с променлива геометрия. Двигателят произвежда 313 к.с. и 750 Nm, което прави Phaeton най-мощният дизелов седан за времето си.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 джамбаз
Коментиран от #5, #10
10:48 08.07.2022
2 име
11:21 08.07.2022
3 Късо ми е името
Коментиран от #4
11:51 08.07.2022
4 сервиз
До коментар #3 от "Късо ми е името":
Ами не е ФАЙТОН , ами е ФАЕТОН - това е персонаж от гръцката митология , син на Хелиос (Бог на Слънцето) и русалката (океанида) Климена , известен е с това , че е взел златната колесница на баща си и е натворил сума-ти поразии с нея. Така че - преди да пишеш щуротии - проверявай !12:51 08.07.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Зорба
Коментиран от #9
14:42 08.07.2022
8 незнайко
19:24 08.07.2022
9 Автомобилакис
До коментар #7 от "Зорба":
Подръжката на фаетон е по скъпа от а8 и във всичко имат леки разлики от А819:35 09.07.2022
10 Поддържаш Пасат, ама на сън само!
До коментар #1 от "джамбаз":
Фаетон 1 е изграден на платформата на Бентли, така че е много по-различен от Пасат! Стремежът е бил да бъде равен или по-добър от S-клас и 7ма серия. Фолкваген са направили една фатална грешка с Фаетона, защото няма кой да даде такива пари за нещо с емблема на "народна кола" (плащаш за премиум кола, а не получаваш престиж). Може би Фолксваген трябваше да стартират свое луксозно подразделение (подобно на Lexus и Acura), за да продават Фаетона като премиум марка. Самата кола като първи опит е била доста сполучлива, макар да има някои дразнещи проблеми и недостатъци. Въпреки това, Фаетона според експертите е изоставал от S-класата и 7ма серия.11:49 05.09.2022
11 ТОК В ЕС
17:09 12.09.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 1234
11:53 07.02.2023