8 Юли, 2022 10:21 10 822 17

Volkswagen показа "неродения" нов Phaeton

  • volkswagen-
  • phaeton

Германският производител извади на показ предсериен прототип на модела от второ поколение

Volkswagen показа "неродения" нов Phaeton - 1

В чест на 20-годишнината на седана Phaeton, Volkswagen показа за първи път снимки на работещ прототип на второто поколение на модела, който така и не беше пуснат на пазара. Колата не беше допусната до серия поради преориентирането към производството на електрически автомобили, въпреки че беше напълно готова.

Volkswagen показа "неродения" нов Phaeton

Вторият Phaeton е построен на платформата MLB от Audi и е първият, оборудван с цифров кокпит Innovision, който се появи на Touareg две години по-късно. Представеният преди 20 години седан Phaeton във Volkswagen наричат ​​кола за ценители. Моделът издържа 14 години на поточната линия, но поради преориентирането на марката към електрически автомобили през 2016 г., производството му беше спряно, а разработката на автомобила от второ поколение остана само във вид на прототип.

Volkswagen показа "неродения" нов Phaeton

За разлика от своя предшественик, който беше изграден върху платформата D1, споделена с Bentley Continental GT и Flying Spur, седанът Phaeton D2 използваше MLB базата на настоящия Touareg. Всъщност още през 2016 г. той беше оборудван с цифровия кокпит Innovision, който се появи на кросоувъра само две години по-късно. За съжаление, Volkswagen не разкрива кой двигател е монтиран на прототипа, но най-новите версии на Phaeton идват с 3.6 VR6 (280 к.с., 370 Нм) и 4.2 V8 (335 к.с., 430 Нм).

Volkswagen показа "неродения" нов Phaeton

В същото време двигател 6.0 W12 беше инсталиран на седани с дълга база от 2002 до 2011 г., развивайки 450 конски сили и 560 Nm въртящ момент. Въпреки това, най-необичайният агрегат с четири врати беше петлитровият V10 TDI, оборудван с два турбокомпресора с променлива геометрия. Двигателят произвежда 313 к.с. и 750 Nm, което прави Phaeton най-мощният дизелов седан за времето си.

Volkswagen показа "неродения" нов Phaeton


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 джамбаз

    43 19 Отговор
    Добра , но подценявана кола . Имаш лимузина , поддържаш Пасат . Салонът е изключително луксозен и качествен , има екземпляри от началото на производството и на по половин милион километра , които и отвътре и отвън изглеждат , като нови . Нашият вторичен пазар се доминира от Ауди , БМВ и Мерцедес и аз не мога да разбера защо има мераклии за издухани Е-класи на по милион км. изтърбушени отвсякъде , а няма мераклии за Фаетон , който , по скромното ми мнение (+-30 г. в бранша) е далеч по добра кола.

    Коментиран от #5, #10

  • 2 име

    22 3 Отговор
    По-добре че не са пуснали нов Файтон, сигурен съм че нямаше да е на нивото на стария. Ва...те са скръндзи и най обичат да дерат балъците за стари части в ламарини с нова форма, което наричат "нов модел". Причината да не го пуснат е, че не се продава толкова добре, колкото им се иска и то стария Файтон са на загуба. А колкото до разработването на ел коли, слагат по най-допотопния начин двигател и батерии в купе на Голф или Ъп и на това му викат разработване....Ва...нска работа!
  • 3 Късо ми е името

    22 11 Отговор
    Файтонът се тегли от кон!!! Тия имат сбъркана концепция за имената на колите си! Голфа е спорт и човек си представя една щека за голф....абе немска му работа.

    Коментиран от #4

  • 4 сервиз

    31 4 Отговор

    До коментар #3 от "Късо ми е името":

    Ами не е ФАЙТОН , ами е ФАЕТОН - това е персонаж от гръцката митология , син на Хелиос (Бог на Слънцето) и русалката (океанида) Климена , известен е с това , че е взел златната колесница на баща си и е натворил сума-ти поразии с нея. Така че - преди да пишеш щуротии - проверявай !
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Зорба

    27 3 Отговор
    Май не си наясно с тая кола....Само смяната на двата акумулатора, които задължително се сменят заедно, също така задължително трябва да отговарят на зададените от производителя параметри са ти над 6 стотака !!! Не знам за къв Пасат говориш ама поддръжката е нещо средно между А8 и Бентли, а караш Фолксваген. Надявам се това ти отговаря на въпроса що не ги купуват....Иначе са супер луксозни и с много екстри - спор няма !!!

    Коментиран от #9

  • 8 незнайко

    4 4 Отговор
    Такъв голям ФАЙТОН, но за 4 човека !!! РАЗХИЩЕНИЕ !!!
  • 9 Автомобилакис

    8 1 Отговор

    До коментар #7 от "Зорба":

    Подръжката на фаетон е по скъпа от а8 и във всичко имат леки разлики от А8
  • 10 Поддържаш Пасат, ама на сън само!

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "джамбаз":

    Фаетон 1 е изграден на платформата на Бентли, така че е много по-различен от Пасат! Стремежът е бил да бъде равен или по-добър от S-клас и 7ма серия. Фолкваген са направили една фатална грешка с Фаетона, защото няма кой да даде такива пари за нещо с емблема на "народна кола" (плащаш за премиум кола, а не получаваш престиж). Може би Фолксваген трябваше да стартират свое луксозно подразделение (подобно на Lexus и Acura), за да продават Фаетона като премиум марка. Самата кола като първи опит е била доста сполучлива, макар да има някои дразнещи проблеми и недостатъци. Въпреки това, Фаетона според експертите е изоставал от S-класата и 7ма серия.
  • 11 ТОК В ЕС

    2 0 Отговор
    На фона на предстояща световна енргиина криза, не знам кой ще купува ел. коли, при услове че не могат да се стоплят през зимата. Според мен това с ел. колите ще остане ограничено поне още 10 години...
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 1234

    0 0 Отговор
    Абсолютно съм съгласен - провалът на Файтона, се дължи основно на емблемата. Файтон трябваше да бъде нова дъщерна премиум марка на VW, а не просто премиум модел на VW. Другият проблем е поддръжката - няма как да караш "Народна кола" (пък била тя и лачена), и да ти къса джоба повече от всеки премиум, за всяка смяна на каквото и да било. Казано накратко - много, ама много необмислена стратегия на VW. Инак жалко за хубавата кола.