BYD Seal U е автомобил от Китай, от който силно се притесняват германски марки, като VW, BMW и Mercedes, пишат германските медии. Външният вид на електрическия кросоувър от среден клас (дължина 4.79 метра) е създаден от бившия дизайнер на Audi Волфганг Егер.
Това е видно от малки детайли: страничната линия на каросерията напомня на Audi Q5, а задната и предната част на кросоувъра имат лека прилика с Porsche Macan. Това са все автомобили, които се състезават в същия клас, но струват десетки хиляди евро повече.
С този автомобил, BYD, който от миналата година вече официално е най-големият производител на електрически превозни средства в света, изпреварвайки Tesla, показва нагледно колко може да струва един добре направен кросоувър с такъв размер, ако се сглобява в Китай.
Във версията „Комфорт“ BYD Seal U в Германия струва 41 990 евро, Вариантът „Дизайн“ е с цена от 44 990 евро, като тези суми го правят изключително конкурентен за автомобил от този клас.
За тези пари купувачът получава семеен SUV с по-комфортно, отколкото спортно шофиране: мощността на електрическия мотор е 218 к.с., а шасито е ясно оптимизирано за комфортно пътуване. Не е бърз - ускорението до 100 км/ч става за 9.6 секунди, но BYD вероятно ще създаде и по-спортна и по-мощна версия с два двигателя, което ще се случи малко по-късно.
Батерията на автомобила е с капацитет 87 kWh и се зарежда от 30 до 80% за 28 минути. Тя е много плоска и компактна и се намира ниско в пода на автомобила. Клетките с литиево-железен фосфат, които BYD използва, не изискват критичния компонент кобалт, който често е труден за добив..
Тази батерия е особено добре защитена от повреди, практически не старее и е 100% използваема. Конвенционалните литиево-йонни батерии се зареждат и разреждат с максимум 90%, това е вид защита срещу преждевременно стареене. Тук китайците наистина правят пробив в технологиите, което не е изненадващо, тъй като BYD първоначално се специализира в производство на батериите.
Експертите отбелязват и пробив в качеството на автомобила - размерът на луфтовете и точността на сглобяване вече са на първокласно ниво. Интериорът на автомобила блести с изтънчен дизайн. Големият екран в средата се върти от хоризонтална във вертикална позиция и обратно само с натискане на един бутон.
Но истинската революция е ИТ архитектурата на автомобила, която се базира на централен компютър. Той е разделен на три области (домейни), обяснява ръководителят на разработката Жанг. Подобно на Tesla, BYD достигна ниво на развитие, върху което германските автомобилни производители към момента не могат да достигнат. Повечето немски модели все още имат множество малки компютри (ICU), по един за всяка функция, но това вече е остаряла технология.
Централните компютри като този в автомобила на BYD са не само по-подходящи за автоматизирано шофиране, но също така позволяват бързи и обширни актуализации. След няколко дни Seal U ще бъде наличен при около 25 дилъра на BYD в Германия, а до края на годината ще има 100. И германските производители на автомобили трябва сериозно да се замислят за конкуренцията от Китай.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Цент Тавър
Коментиран от #3
10:26 31.01.2024
2 бай Гъдю
Коментиран от #12
10:29 31.01.2024
3 Хохо Бохо
До коментар #1 от "Цент Тавър":
Поддържаме я само когато работи в наш интетес, също като демокрациятаКоментиран от #20
10:38 31.01.2024
4 Само
10:49 31.01.2024
5 Иван
Коментиран от #6, #13
11:21 31.01.2024
6 Мимо
До коментар #5 от "Иван":
Айде да сме живи и здрави само ,и да си говорим след 4-5 години искаш ли? Преди петнайсетина години си мислех същото : Абе кой ще си купи китайски телефон при наличие на Нокиа, Ериксон (в последствие Сони Ериксон, накрая само Сони и накрая - НИЩО) Самсунг, Моторола , Сименс (бяха много силни по онова време). Тогава мои познати си поръчваха по разни китайски сайтове (беше изключително екзотично по онова време - 2007-8 година) някакви "измислени ХУАУЕЙ" за по 60-70 лв на "ония пари", а пък хайде сега огледай телефоните ,които се продават по магазините - 75 процента са си марки и имена , които и ние не сме сигурни вече как точно се четат и произнасят. Така ,че с колите - само да сме живи и здрави да видим - как вика баща ми. Поздрави!Коментиран от #18, #21
11:47 31.01.2024
7 Японци,Корейци и Китайци
11:48 31.01.2024
8 Здрасти
Коментиран от #25
11:52 31.01.2024
9 Ганьо Балкански
12:06 31.01.2024
10 Ко речи?
13:06 31.01.2024
11 Бричка
Коментиран от #22
13:07 31.01.2024
12 Ко речи?
До коментар #2 от "бай Гъдю":
Ти само по външен вид ли ги избираш?13:07 31.01.2024
13 Ко речи?
До коментар #5 от "Иван":
Не забравяй, винаги има бедняци.13:09 31.01.2024
14 Васил
Коментиран от #15
15:37 31.01.2024
15 Здрасти
До коментар #14 от "Васил":
Прав си. Хората вече взеха да реват от китайските коли. Пример, MG се продаваха горе-долу добре, защото бяха с 9000 евро дотация, хората се подлъгаха да си ги купят и сега чакат по месеци за обслужване на бъгнали се компютри и смяна на некачествени частни. Стойте далеч от китайски коли, добра опаковка, наблъскана с екстри, но да не влезеш в сервиза.12:08 01.02.2024
16 Ден
13:27 01.02.2024
17 веско
16:15 01.02.2024
18 емо
До коментар #6 от "Мимо":
Не мисли, че и другите като теб могат да мислят , да разсъждават, да съпоставят нещата или да предвидят . Те са хора нещо им е казано , те това знаят не вярват на това което виждат - а вярват на това което им е казано - с една дума промити мозъци не можещи да мислят имат изграден в главата си шаблони живеят в миналото и си мислят,че все така ще продължат нещата хора с мислите си останали в миналото тях не можеш да ги убедиш защото човек колкото е по тъ..п толкова не е податлив на изменение , както и начинът на мислене да се промени .16:26 01.02.2024
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Бохо Хохо
До коментар #3 от "Хохо Бохо":
Някой да е забранил китайските автомобили някъде? Защо на капиталистическа Япония винаги са се налагали мита върху автомобилите, произведени в Япония, та построиха заводи в САЩ и Европа. Същото да направят китайците, които също са капиталисти. Но колите са им много назад и като дизайн, и като сглобка. Ще се продават в Европа както се продава Дачия, заради дъмпингови цени,а не защото правят по-стойностни автомобили.Коментиран от #28
20:15 01.02.2024
21 Смешно
До коментар #6 от "Мимо":
При колите се дават много повече пари, не могат да се сравняват с разни телефони. Китайски автомобили се продават в Европа поне от 10 години. Никой не ги купува. И в България се продаваха и сглобяваха, фалираха бг представителството.Коментиран от #26
20:18 01.02.2024
22 Смешно
До коментар #11 от "Бричка":
Никой не е зависим технологично от Китай, защото Китай взе технологиите от запада, тоест тези технологии не ги измисля Китай, той ги прилага на по-ниски цени. Технологиите идват от САЩ и Япония главно. Китайците работят за малко пари,а и имат ресурси.Корейските автомобили не могат да се сравняват с недодяланите китайски автомобили с компромисна сглобка и дизайн.
20:20 01.02.2024
23 Смешно
20:24 01.02.2024
24 Смешно
20:26 01.02.2024
25 Така така
До коментар #8 от "Здрасти":
Продължавайки с логиката ти направо се чудя защо ли Дачия счупи рекордите по продажби в Европа. То, кой ли ще купи евтин румънски автомобил!?Коментиран от #30
04:42 02.02.2024
26 Прав си
До коментар #21 от "Смешно":
Така беше и с корейските автомобили преди 30г. Дааа, ама вече не. Всичките специалисти които плюят по китайските автомобили да не се окажат след 10-15 години да се радват на китайче втора ръка и коментират колко е яко?Коментиран от #27
04:47 02.02.2024
27 Смешно
До коментар #26 от "Прав си":
Не беше така с корейските автомобили. Те правеха лицензно Митсубиши или Сузуки и бяха хубави коли. Южна Корея имитират Япония, общества с традиции в демокрацията и автомобилите, те задават автомобилната мода. Китай само използват каквото направят другите и го правят евтино,защото нямат висок стандарт и там се работи евтино, но и компромисно, колите са им компромисно сглобени и разчитат главно на ниска цена.05:24 02.02.2024
28 гост
До коментар #20 от "Бохо Хохо":
ясно е колко си в час.Коментиран от #29
22:35 02.02.2024
29 Бохо Хохо
До коментар #28 от "гост":
Ясно е колко ти не си в час.00:51 03.02.2024
30 здрасти чичо
До коментар #25 от "Така така":
Дачия НЕ Е РУМЪНСКИ,а френцки автомобил.Всико в завода е Рено.но кой да ги знае тези работи.по-лесно е да се плямпа.Плюс товамДачия-Рено е европвйска марка и не може да й се налагат санкции или мито,но това трябва да се знае от децата мили.02:33 03.02.2024
31 Будител
06:15 06.02.2024