26 Юли, 2024 15:24 4 550 14

Бъдещето на някои автомобилни компании в Stellantis е под въпрос

  • stellantis-
  • dodge-
  • ram-
  • lancia-
  • ds-
  • amserati

Това се случва след лоши финансови резултати

Бъдещето на някои автомобилни компании в Stellantis е под въпрос - 1

Stellantis, мултинационалният автомобилен гигант, включващ марки като Jeep, Dodge и Fiat, е изправен пред финансова буря. Резултатите на компанията за първото полугодие на 2024 г. разкриват зашеметяващ 48% спад на нетната печалба в сравнение със същия период на миналата година. Тази новина предизвика шокови вълни в индустрията, като цената на акциите на Stellantis спадна с 8,5%.

Главният изпълнителен директор Карлос Тавареш посочи с пръст слабите резултати на компанията в САЩ. Въпреки цялостното увеличение на пазара, продажбите на Stellantis в САЩ са спаднали с 16 %. Това отчайващо представяне накара Тавареш да предприеме строги мерки по отношение на слабо представящите се марки.

„Ако не правят пари, ще ги закрием“, заявява Тавареш според Ройтерс. Това изказване поставя марки като Lancia, DS и Maserati на картата, тъй като Тавареш настоява, че компанията не може да поддържа нерентабилни марки.

Макар да признава необходимостта от коригиращи действия, Тавареш се опитва да вдъхне оптимизъм, като изтъква предстоящ „продуктов блиц“. Stellantis планира да пусне на пазара зашеметяващите 20 нови автомобила през тази година с надеждата да съживи продажбите. Очаква се нови модели като европейската Lancia Ypsilon и Ram 1500, да бъдат ключови играчи в тази стратегия. На хоризонта се очертава и намаляване на цените - нещо, за което според съобщенията дилърите са се застъпвали.

Въпреки тези усилия Таварес признава, че задачата е огромна. Той признава, че му предстои „значителна работа, особено в Северна Америка“, за да възстанови предишната слава на Stellantis. Следващите месеци ще бъдат решаващи за компанията, тъй като инвеститорите и потребителите очакват да видят дали смелите стъпки на Тавареш могат да изведат Stellantis от мътните води.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 хе хе

    19 2 Отговор
    Корпорацията е регистрирана в Нидерландия като публична компания с ограничена отговорност, притежава 14 бранда: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram Trucks и Vauxhall. Наименованието „Stellantis“ се използва изключително като корпоративен бранд, названията и логотипите на автомобилните брандове остават непроменени.
  • 2 Факт

    12 7 Отговор
    А ми нормално Ланча отдавна е за боклука ДС и те не се продават много а Мазерати откак махната ве 8 двг какво очакват
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Случаен

    0 1 Отговор
    Тест 1
  • 5 Тест

    1 1 Отговор
    Вие, алабала, тест
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Случаен

    2 3 Отговор
    Браво бе, а "амсерати" що за марка е?
  • 9 Баклавабей

    6 4 Отговор
    Да продават китайки по две за лев.
  • 10 Къде отиваш

    13 0 Отговор
    СТЕЛАНТИС отново доказва, че интересът и към автомобилите е просто бизнес. Няма страст, няма отдаденост, няма друг интерес. Жалко за автомобилите. Какво да кажа: да затварят сергията. Китайците няма да чакат и секунда.
  • 11 Мунчо юмручето

    9 1 Отговор
    Така когато правиш само офиси е ги пълниш със хора на сигурна заплата и нищо не разбират от автомобили а не правиш разработки по улиците и инженери по полигони да тестват и решават проблемите на автомобилите закриваи

    Коментиран от #13

  • 12 българина

    10 0 Отговор
    стелантис ще бъдат купени или разпродадени, днес марките в този бранш не струват много, марката поти не значи нищо, след като частите са сбирток от цял свят. Азия е континента на бъдещето, в европа ще ходим по автомузеи
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Така де

    4 0 Отговор
    Тъй става като си оставиш основните марки Пежо и Ситроен с 3-цилиндрови двигателчета от косачки. Няма кой да ги купи. Я VW как тихичко си врнаха 2-литровите и неата са по-добре. Стелантис още да чакат и да спазват ЕУР7+, а после да се чудят защо са им лоши финансовите резултати.