Намирането на надежден употребяван автомобил, който се вписва в минималния за нормален лек автомобил бюджет от 6 000 лева, може да бъде трудна задача. Но според мнозина от специалистите има автомобили, които за тези цени могат да вършат работа, без да се налагат много скъпи ремонти. Второто поколение Ford Focus е един от оптималните такива варианти.
Второто поколение Ford Focus и по-конкретно екземплярите, произведени през периода между 2009 и 2011 година, се утвърди като надежден автомобил с впечатляващ експлоатационен живот. Става дума за фейслифта на второто поколение, при което 1.6-литровият двигател може да издържи от 300 до 350 хиляди километра, което се потвърждава от многобройни отзиви от собственици.
Повечето експерти препоръчват избор на конфигурации с 1.6-литров бензинов двигател и ръчна трансмисия, но хидравлична автоматична скоростна кутия също е добър вариант. Тези комбинации са много надеждни и непретенциозни за обслужване. Мощността от 100 конски сили не е кой знае колко голяма, но предлага прилична динамика.
Ако се спрете на такъв екземпляр, то трябва задължително да смените ангренажния ремък, тъй като той не издържа повече от 150 хиляди километра, което важи и за съпътстващите го ролки.
Focus Mk 2 е по-голям и значително по-тежък от своя предшественик. Той има 25 мм увеличение на междуосието и е 168 мм по-дълъг, 8 мм по-висок и 138 мм по-широк. В резултат на това интериорът и пространството на багажника са увеличени. Има и версия седан, но хечбекът с пет врати е най-добър откъм практичност.
Едно от слабите места на този модел е предното окачване, което се нуждае от ремонт на всеки 50 хиляди километра, но втулките могат да издържат два пъти повече. Задното окачване обаче се отличава със своята здравина. Амортисьорите са в състояние да издържат на пробег от 110-140 хиляди километра.
Ford Focus не изисква високооктанов и много качествен бензин, което също го прави идеален за родните условия. Разходът на гориво варира от 8.6 до 10.6 литра на 100 км, което го прави сравнително икономичен бензинов автомобил.
Поради своята непретенциозност Ford Focus не изисква значителни разходи за поддръжка. Важно е само да извършвате навременна поддръжка и да избягвате агресивното шофиране. На вторичния пазар 2-рото поколение Ford Focus може да се намери в добро състояние за сума от порядъка на 4 000 лева. Какви екземпляри от второто поколение на Focus се продават у нас, можете да видите ТУК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ако
Коментиран от #4
10:23 12.08.2024
2 АУДИ
Коментиран от #3
10:24 12.08.2024
3 Марто
До коментар #2 от "АУДИ":
Точно този модел с бензиновия мотор е добър вариант за непретенциозна кола. Иначе си прав10:25 12.08.2024
4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #1 от "Ако":
Един Форд запалил зимата и всички ахнали " Това е Фокус!" ❗И се появил Форд Фокус 😉😉
Коментиран от #8
10:26 12.08.2024
5 Ахъм
Коментиран от #10
10:28 12.08.2024
6 урсулчо
10:38 12.08.2024
7 Ром от Лом
Коментиран от #13, #40, #41
10:39 12.08.2024
8 Пиринчев
До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Решили да го отпразнуват и си направили Фиеста. Така се появил Форд ФиестаКоментиран от #24
10:44 12.08.2024
9 Василовци
Внасят го на 400 хил., продават го на 170 хил. километра. Ако имаш късмет ще изкара още 50.
Колата не е лоша, но харчи доста бензин и масло.
10:52 12.08.2024
10 Василовци
До коментар #5 от "Ахъм":
Средно 5-6000 км годишно не е каране, а притежаване. Ако не изгние ще я притежаваш 30 години.Коментиран от #15
10:54 12.08.2024
11 Боклук!
10:57 12.08.2024
12 Ауто Билд
Коментиран от #23
11:04 12.08.2024
13 ю ка ка
До коментар #7 от "Ром от Лом":
Искаше да кажеш беенве и мерцедес.Коментиран от #31
11:05 12.08.2024
14 Тия пък
11:13 12.08.2024
15 Ахъм
До коментар #10 от "Василовци":
Гаражна ми е, бричед, освен това не се мазохистирам в софийските задръствания. 95% ми е извънградско.Коментиран от #30
11:34 12.08.2024
16 Ха ха ха
11:42 12.08.2024
17 Буко Баламата
12:08 12.08.2024
18 Алекс
Коментиран от #21
12:28 12.08.2024
19 Трошки
12:43 12.08.2024
20 Въййй
13:56 12.08.2024
21 Риба
До коментар #18 от "Алекс":
Имам такъв от публикацията /имам и друга по-висок клас/.Горенето на масло обикновено е от бързоизносващите се гумички на клапаните - сменят се сравнително лесно и евтино. След 200-300К километра маслото трябва да е 10/40, а не по каталог за нова 5/30 - всички такива в България са със сигурност са над 300К километра. Проблемни са основно жилата на интериорните врътки за климатика на таблото. Мотора е вече малко слабичък за сегашните стандарти, но върши работа - разработен е съвместно от Форд и Ямаха. Става идеално за газ.Доволен съм. Надежден е и върши работа. ПС.: Трябва по-често да се сменят кабелите и свещите /не са скъпи/ и няма проблем.Коментиран от #28
14:00 12.08.2024
22 Мое мнение
15:09 12.08.2024
23 Немо
До коментар #12 от "Ауто Билд":
Нищо не си разбрал.Ако искаш да имаш автомобил ,трябва да е чисто нов (по възможност японски )като изтече гаранцията ,пак нов.15:27 12.08.2024
24 'Солютно
До коментар #8 от "Пиринчев":
Форд и циганин зимно време не работят!15:29 12.08.2024
25 Ако изобщо
15:41 12.08.2024
26 Задънена улица
16:15 12.08.2024
27 Москвича на Запада
16:33 12.08.2024
28 Опази Божеее
До коментар #21 от "Риба":
Прочети коментар 27. За форда и москвича частите са евтини за мазохистите16:40 12.08.2024
29 Бип
20:00 12.08.2024
30 Порно
До коментар #15 от "Ахъм":
На мене 99 % ми е извънградско, за работа метрото ми върши работа. Но под 25 000 годишно не съм падал. Ти с тия 5000 годишно що си си дал парите за нова кола? Ако се замислиш, по щеше да ти е изгодно като ти трябва кола, да вземаш рент а кар. Дал си 30 000 поне/сега са доста повече/, в момента струва 4 000 , сложи застраховки, обслужване? Взел си я емоционално, да имаш нова кола. Да , и аз си купувам нови, но и ги карам. И по тая причина от 30 години съм на дизел.21:29 12.08.2024
31 Никси
До коментар #13 от "ю ка ка":
тоя па , я като карам Мерцедес и сино ми , да не сме цигани бе , маааш си и ти му.....да по самар колко да не заспиш , карат богатите цигани вече секви коли , а бедните с Каруцоинтелигентска с камшично запалване на копитца и опашката го гали по носо !!!.21:31 12.08.2024
32 Никси
21:39 12.08.2024
33 Жорж
Коментиран от #34
21:50 12.08.2024
34 Никси
До коментар #33 от "Жорж":
за кои говориш , за Европейските или Американчетата ? !!!.22:13 12.08.2024
35 Джуган
23:05 12.08.2024
36 доц Мангъров
01:00 13.08.2024
37 Хи хи хи
Коментиран от #39
20:57 13.08.2024
38 00001
06:37 14.08.2024
39 Никси
До коментар #37 от "Хи хи хи":
а вземи та се повози или да ти дадът да покараш от некои твой приятели Форд Мустанг и пикапа Форд Раптор и да видиш каква е разликата от Немските Фордове пък после че говориме, и като возия и като мощност бързи , от немските само Форд Мондео , Галакси и С-мах , друго всичко си е дръвце и трошляк , Ескорд, Фокус и Фиеста Немските , а Американчетата са друга бира !!!.08:24 14.08.2024
40 Шокиран
До коментар #7 от "Ром от Лом":
Досега не съм виждал циганин на форд и опел. Напротив: по-възрастните са на мерцедес, а младите на бмв. Малко по-умните от тях минаха на порше, а макар и рядко, съм виждал и на спортни японки.14:38 14.08.2024
41 НСИ
До коментар #7 от "Ром от Лом":
Тук вече си в дълбока заблуда, драги анализаторе.Циганите от много време летят по родните пътища с Мерцедеси, БМВ-та и с чип-тунинговани ВАГ- ове. Разбира се всичките заводски произведени без лост за мигачи.
Форд и Опел са за хора, които не страдат от комплекси и нямат нужда от компенсиране на дефицити.
А и тези научни заключения за Форд-а и циганите, за Форд и паленето му през зимата и т.н., някак си вече се поизхабиха във времето и дори предизвикват лека апатия сред читателите и снизхождение към разпространителите им.
Коментиран от #43
12:23 15.08.2024
42 голфдвойкаджия
19:38 16.08.2024
43 Никси
До коментар #41 от "НСИ":
абе нещо ти е сбъркано мисленето нещо , без коментар !!!.09:31 17.08.2024
44 Знайко
На едно каране по черно му смазах бензинопровода и понеже горивото изтече му изгоря бензиновата помпа, но пък открих , че си пали на газ безотказно и вървя така още две години.
Е.....зимата само трябваше да полееш изпарителя с една бутилка гореща вода:)
Накрая изгни ламарината където се захваща носача са задния мост и петата на носача се изтръгна на една неравност на магистралата. Жена ми вика- нещо изтрака. Спирам аз-гледам....петата се заклинила на едното си ръбче на изгнилата ламарина. Викам- трябва да се приберем , сядам в колата и и казвам: ще караме малко по-бавничко и Форд-ката ме прибра от 250 км.
Човека , който е писал , че европейските фордове нямат нищо общо с американските е прав.
А който иска да провери колко неща Форд е въвел първи в целия свят и колко патента притежават!
За сравнение следващата ми кола беше Пежо 1.6 SRI 90 коня и 1080 кг. а Форда беше 1.6 EFI 109 коня и 1020 кг.
22:49 21.08.2024