12 Август, 2024 10:15 31 156 44

Един надежден употребяван автомобил за под 6 000 лева

  • автомобилът на старо-
  • ford-
  • focus-
  • mk2-
  • употребяван автомобил

Второто поколение Ford Focus е оптимален вариант за нискобюджетна кола

Един надежден употребяван автомобил за под 6 000 лева - 1

Намирането на надежден употребяван автомобил, който се вписва в минималния за нормален лек автомобил бюджет от 6 000 лева, може да бъде трудна задача. Но според мнозина от специалистите има автомобили, които за тези цени могат да вършат работа, без да се налагат много скъпи ремонти. Второто поколение Ford Focus е един от оптималните такива варианти.

Второто поколение Ford Focus и по-конкретно екземплярите, произведени през периода между 2009 и 2011 година, се утвърди като надежден автомобил с впечатляващ експлоатационен живот. Става дума за фейслифта на второто поколение, при което 1.6-литровият двигател може да издържи от 300 до 350 хиляди километра, което се потвърждава от многобройни отзиви от собственици.

Повечето експерти препоръчват избор на конфигурации с 1.6-литров бензинов двигател и ръчна трансмисия, но хидравлична автоматична скоростна кутия също е добър вариант. Тези комбинации са много надеждни и непретенциозни за обслужване. Мощността от 100 конски сили не е кой знае колко голяма, но предлага прилична динамика.

Един надежден употребяван автомобил за под 6 000 лева

Ако се спрете на такъв екземпляр, то трябва задължително да смените ангренажния ремък, тъй като той не издържа повече от 150 хиляди километра, което важи и за съпътстващите го ролки.

Focus Mk 2 е по-голям и значително по-тежък от своя предшественик. Той има 25 мм увеличение на междуосието и е 168 мм по-дълъг, 8 мм по-висок и 138 мм по-широк. В резултат на това интериорът и пространството на багажника са увеличени. Има и версия седан, но хечбекът с пет врати е най-добър откъм практичност.

Един надежден употребяван автомобил за под 6 000 лева

Едно от слабите места на този модел е предното окачване, което се нуждае от ремонт на всеки 50 хиляди километра, но втулките могат да издържат два пъти повече. Задното окачване обаче се отличава със своята здравина. Амортисьорите са в състояние да издържат на пробег от 110-140 хиляди километра.

Ford Focus не изисква високооктанов и много качествен бензин, което също го прави идеален за родните условия. Разходът на гориво варира от 8.6 до 10.6 литра на 100 км, което го прави сравнително икономичен бензинов автомобил.

Поради своята непретенциозност Ford Focus не изисква значителни разходи за поддръжка. Важно е само да извършвате навременна поддръжка и да избягвате агресивното шофиране. На вторичния пазар 2-рото поколение Ford Focus може да се намери в добро състояние за сума от порядъка на 4 000 лева. Какви екземпляри от второто поколение на Focus се продават у нас, можете да видите ТУК.

Един надежден употребяван автомобил за под 6 000 лева


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 36 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ако

    47 5 Отговор
    Някой е карал такова , нека ни каже ! Аз незнам !

    Коментиран от #4

  • 2 АУДИ

    53 50 Отговор
    От опит знам че Форд няма да си купя повече, няма такъв боклук човек!

    Коментиран от #3

  • 3 Марто

    52 4 Отговор

    До коментар #2 от "АУДИ":

    Точно този модел с бензиновия мотор е добър вариант за непретенциозна кола. Иначе си прав
  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    65 27 Отговор

    До коментар #1 от "Ако":

    Един Форд запалил зимата и всички ахнали " Това е Фокус!" ❗
    И се появил Форд Фокус 😉😉

    Коментиран от #8

  • 5 Ахъм

    62 9 Отговор
    Карам в момента 13-годишна, бензин, седан, взех си я на 5 км, чисто нова от мото пфое. 72 хил. Км до сега, само консумативи съм плащал.

    Коментиран от #10

  • 6 урсулчо

    19 35 Отговор
    Колко да е надежден? Форд...освен това задницата му е грозна.
  • 7 Ром от Лом

    26 50 Отговор
    Всеки втори циганин кара форд и опел

    Коментиран от #13, #40, #41

  • 8 Пиринчев

    34 13 Отговор

    До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Решили да го отпразнуват и си направили Фиеста. Така се появил Форд Фиеста

    Коментиран от #24

  • 9 Василовци

    45 6 Отговор
    На 200-250 хил. км в Германия е 3500 евро. По-младите са 7-8000. Тук е непродаваем.
    Внасят го на 400 хил., продават го на 170 хил. километра. Ако имаш късмет ще изкара още 50.
    Колата не е лоша, но харчи доста бензин и масло.
  • 10 Василовци

    55 8 Отговор

    До коментар #5 от "Ахъм":

    Средно 5-6000 км годишно не е каране, а притежаване. Ако не изгние ще я притежаваш 30 години.

    Коментиран от #15

  • 11 Боклук!

    29 23 Отговор
    Да не ти е в гаража!
  • 12 Ауто Билд

    84 15 Отговор
    Едно нещо съм разбрал . Ако искам наистина да имам автомобил , винаги трябва да избирам атмосферен двигател без никакви там турбо или други закачки и задължително ръчна скоростна кутия .

    Коментиран от #23

  • 13 ю ка ка

    42 5 Отговор

    До коментар #7 от "Ром от Лом":

    Искаше да кажеш беенве и мерцедес.

    Коментиран от #31

  • 14 Тия пък

    26 15 Отговор
    Фиат Браво от тези години с турбо бензиновите мотори е много по-добър, здрави и въобще автомобил във всяко отношение!
  • 15 Ахъм

    28 4 Отговор

    До коментар #10 от "Василовци":

    Гаражна ми е, бричед, освен това не се мазохистирам в софийските задръствания. 95% ми е извънградско.

    Коментиран от #30

  • 16 Ха ха ха

    38 19 Отговор
    Надежден автомобил за 6000 лв ха ха ха а и отгоре ФОРД това е върха
  • 17 Буко Баламата

    35 19 Отговор
    Автомобил за 6000лв и надеждност са несъвместими неща! За 6000лв може да си купите надежден велосипед.
  • 18 Алекс

    25 5 Отговор
    Тъст ми има фокус от 2000 година. Гори литър масло на 500км. То верно зависи от предишните собственици, но от към интериор всичко е добре и здраво. Колата ми харесва, но е шумна вътре. Карах на мой колега следващият модел, около 2007ма пак е шумна вътре и неговата гори много масло. Верно в България се внасят милионници, за 2000 лева може да се ремонтира основно, но пък идват шумни и дразни. Пак може да се реши този проблем, но е трябвало във фабриката да го направят.

    Коментиран от #21

  • 19 Трошки

    3 21 Отговор
    Само гумите са 6000 лв.
  • 20 Въййй

    52 5 Отговор
    За пръв път чувам, че разход между 8,6 и 10,6 л/100 км бил сравнително икономичен за бензинов автомобил! Ти да видиш!
  • 21 Риба

    27 1 Отговор

    До коментар #18 от "Алекс":

    Имам такъв от публикацията /имам и друга по-висок клас/.Горенето на масло обикновено е от бързоизносващите се гумички на клапаните - сменят се сравнително лесно и евтино. След 200-300К километра маслото трябва да е 10/40, а не по каталог за нова 5/30 - всички такива в България са със сигурност са над 300К километра. Проблемни са основно жилата на интериорните врътки за климатика на таблото. Мотора е вече малко слабичък за сегашните стандарти, но върши работа - разработен е съвместно от Форд и Ямаха. Става идеално за газ.Доволен съм. Надежден е и върши работа. ПС.: Трябва по-често да се сменят кабелите и свещите /не са скъпи/ и няма проблем.

    Коментиран от #28

  • 22 Мое мнение

    28 13 Отговор
    10.6 литра на 100 км. при 100 конски сили икономичен автомобил? Я пак? Отделно от това и една гайка Форд да ми дадат веднага я хвърлям на боклука да не би да я слога някъде без да искам.
  • 23 Немо

    20 17 Отговор

    До коментар #12 от "Ауто Билд":

    Нищо не си разбрал.Ако искаш да имаш автомобил ,трябва да е чисто нов (по възможност японски )като изтече гаранцията ,пак нов.
  • 24 'Солютно

    27 14 Отговор

    До коментар #8 от "Пиринчев":

    Форд и циганин зимно време не работят!
  • 25 Ако изобщо

    9 9 Отговор
    някога с излъжа да си взема Форд ще е Фиеста ST 150 коня за 4,5 хилки да и се покефя 1,2 годинида си лепя лепенчици по нея и тем подобни поне да ти е кеф да караш градско.
  • 26 Задънена улица

    27 1 Отговор
    В голфовия клас няма правилен избор на модел и марка. Всичките са шумни над 90 км/ч и возят като каруци. По принцип, да, комбинацията атмосферен двигател с ръчна скоростна кутия обещава някаква надеждност, но всичко зависи от конкретния екземпляр. Пиша всичко това, защото в семейството имаме един Хюндай И30, който реално е същия клас автомобил като Фокусчето.
  • 27 Москвича на Запада

    13 2 Отговор
    За 6000 рубли
  • 28 Опази Божеее

    11 6 Отговор

    До коментар #21 от "Риба":

    Прочети коментар 27. За форда и москвича частите са евтини за мазохистите
  • 29 Бип

    16 0 Отговор
    Имам такъв Форд 1,6 дизел. Вече е на 440 хиляди, но мотора е на последни издихания. Като цяло наистина е евтин за поддръжка автомобил и сравнително надежден. Турбо съм сменил на 300к. Съединител и маховик на 350к. Амортисьори веднъж всичките. По предницата само дреболии.
  • 30 Порно

    15 4 Отговор

    До коментар #15 от "Ахъм":

    На мене 99 % ми е извънградско, за работа метрото ми върши работа. Но под 25 000 годишно не съм падал. Ти с тия 5000 годишно що си си дал парите за нова кола? Ако се замислиш, по щеше да ти е изгодно като ти трябва кола, да вземаш рент а кар. Дал си 30 000 поне/сега са доста повече/, в момента струва 4 000 , сложи застраховки, обслужване? Взел си я емоционално, да имаш нова кола. Да , и аз си купувам нови, но и ги карам. И по тая причина от 30 години съм на дизел.
  • 31 Никси

    5 8 Отговор

    До коментар #13 от "ю ка ка":

    тоя па , я като карам Мерцедес и сино ми , да не сме цигани бе , маааш си и ти му.....да по самар колко да не заспиш , карат богатите цигани вече секви коли , а бедните с Каруцоинтелигентска с камшично запалване на копитца и опашката го гали по носо !!!.
  • 32 Никси

    7 5 Отговор
    я ми арекса синьото Фордче Фокус от Щатите у мобилето , нищо че е толко евтино но е Редкаш модел , правен в Америка, манете майтапо но това сега некой хитрец купили си го , след време ще струва бая пари , нищо че сега е за 5500лв. , ако е Ретро Маняк може да го разкарва като Панайрджииска Мечка по разни Ретро събори или да си го прибави към колекцията си автомобили у Ретро Салона !!!.
  • 33 Жорж

    9 6 Отговор
    Карал съм такъв като се развали ти се реве като разбереш колко ще ти струва ремонта.

    Коментиран от #34

  • 34 Никси

    4 3 Отговор

    До коментар #33 от "Жорж":

    за кои говориш , за Европейските или Американчетата ? !!!.
  • 35 Джуган

    5 11 Отговор
    Последният добър Форд беше Ескорт. След него всичко е леш
  • 36 доц Мангъров

    8 14 Отговор
    Форд и надеждност, магаре и космос.
  • 37 Хи хи хи

    1 9 Отговор
    Форд и надежден, те са като циганин , не боледуват мрът от раз !

    Коментиран от #39

  • 38 00001

    1 7 Отговор
    Тази е една от най-развалящите се нови коли, имо още няколко модела Форд които не са за купуване
  • 39 Никси

    6 2 Отговор

    До коментар #37 от "Хи хи хи":

    а вземи та се повози или да ти дадът да покараш от некои твой приятели Форд Мустанг и пикапа Форд Раптор и да видиш каква е разликата от Немските Фордове пък после че говориме, и като возия и като мощност бързи , от немските само Форд Мондео , Галакси и С-мах , друго всичко си е дръвце и трошляк , Ескорд, Фокус и Фиеста Немските , а Американчетата са друга бира !!!.
  • 40 Шокиран

    9 2 Отговор

    До коментар #7 от "Ром от Лом":

    Досега не съм виждал циганин на форд и опел. Напротив: по-възрастните са на мерцедес, а младите на бмв. Малко по-умните от тях минаха на порше, а макар и рядко, съм виждал и на спортни японки.
  • 41 НСИ

    15 0 Отговор

    До коментар #7 от "Ром от Лом":

    Тук вече си в дълбока заблуда, драги анализаторе.
    Циганите от много време летят по родните пътища с Мерцедеси, БМВ-та и с чип-тунинговани ВАГ- ове. Разбира се всичките заводски произведени без лост за мигачи.
    Форд и Опел са за хора, които не страдат от комплекси и нямат нужда от компенсиране на дефицити.
    А и тези научни заключения за Форд-а и циганите, за Форд и паленето му през зимата и т.н., някак си вече се поизхабиха във времето и дори предизвикват лека апатия сред читателите и снизхождение към разпространителите им.

    Коментиран от #43

  • 42 голфдвойкаджия

    1 0 Отговор
    Славчев се бъзика с драгия читател.
  • 43 Никси

    3 1 Отговор

    До коментар #41 от "НСИ":

    абе нещо ти е сбъркано мисленето нещо , без коментар !!!.
  • 44 Знайко

    6 0 Отговор
    Аз пък имах Форд Ескорт 1.6 ЕFI Ghia 1984, 109 коня, син металик перла с ел. стъкла, тонирани с UV- филтър и шибедах с двойно отваряне и щора с прорези, да не ти пече като е отворен.
    На едно каране по черно му смазах бензинопровода и понеже горивото изтече му изгоря бензиновата помпа, но пък открих , че си пали на газ безотказно и вървя така още две години.
    Е.....зимата само трябваше да полееш изпарителя с една бутилка гореща вода:)
    Накрая изгни ламарината където се захваща носача са задния мост и петата на носача се изтръгна на една неравност на магистралата. Жена ми вика- нещо изтрака. Спирам аз-гледам....петата се заклинила на едното си ръбче на изгнилата ламарина. Викам- трябва да се приберем , сядам в колата и и казвам: ще караме малко по-бавничко и Форд-ката ме прибра от 250 км.
    Човека , който е писал , че европейските фордове нямат нищо общо с американските е прав.
    А който иска да провери колко неща Форд е въвел първи в целия свят и колко патента притежават!
    За сравнение следващата ми кола беше Пежо 1.6 SRI 90 коня и 1080 кг. а Форда беше 1.6 EFI 109 коня и 1020 кг.