25 Септември, 2024 13:47 42 552 60

Какви са основните слабости на употребявана Toyota RAV4

  • автомобилът на старо-
  • употребявани коли-
  • toyota-
  • rav4

По-конкретно става дума за третото поколение на модела

Какви са основните слабости на употребявана Toyota RAV4 - 1

Toyota RAV4 е един от най-продаваните кросоувъри в световен мащаб, като това важи и за нашата страна. В случая акцентираме на третото поколение на модела, което се произвежда през периода от края на 2005 до 2012 година.

Именно това поколение е най-търсенето на родния пазар на употребявани автомобили. Ето и накратко основните плюсове и минуси на третото поколение употребяван кросоувър Toyota RAV4.

Какви са основните слабости на употребявана Toyota RAV4

Според бошинството експерти двигателите, независимо дали са дизелови или бензинови, са надеждни, но при едно условие. А то е двигателите и скоростните кутии на Toyota RAV4 да са били подложени на редовна поддръжка и внимателна експлоатация. Само тогава те са много надеждни.

Проблем обаче е CVT скоростната кутия, която е мудна и не се препоръчва от специалистите. При добра поддръжка обаче и тя може да изкара повече от 150 хиляди километра без основен ремонт.

Слабо звено на този модел се крие и в кормилната рейка, която често изисква подмяна на всеки 50 хиляди километра, а в същото време не е никак евтина. Повредата на устройството възниква поради износване на втулките, независимо от начина на експлоатиране.

Какви са основните слабости на употребявана Toyota RAV4

В допълнение, колата има слабо покритие от боя и лак, което е причина за бързо "настаняване" върху лака на драскотини и появата на ръжда на специфични места. Затова ако сте се ориентирали към такъв екземпляр, то огледайте каросерията за ръжда и драскотини, и проверете кормилната рейка.

Ако тези два недостатъка на модела все още не са се проявили, то не сте сбъркали с избора си. А какви екземпляри от третото поколение на Toyota RAV4 се предлагат на българския пазар и колко струват, можете да видите ТУК.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 55 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Механик

    32 11 Отговор
    Потвърждаван написаното в статията. Като цяло са здрави машинки
  • 2 Hito

    33 29 Отговор
    Че е грозен и беинтересен
  • 3 Тайота форум

    39 38 Отговор
    Ръжда. Лоши двигатели. Проблемите на бензиновите и дизелите се знаят отдавна
  • 4 ДИЗЕЛ

    57 8 Отговор
    Нови дюзи 6000 лв. Честито на печелившите (не се ремонтират)

    Коментиран от #15, #27, #45

  • 5 Скъпи части

    47 14 Отговор
    Да не ти се наложи да влезеш в сервиза с тоя кош
  • 6 Боклук

    36 11 Отговор
    На тия ръждата е като въздуха. Има я навсякъде
  • 7 Тойотите

    33 26 Отговор
    Харчат повече масло от кюмбе
  • 8 Не благодаря

    43 15 Отговор
    Масларници. Проблемни двигатели след 100 000 км, тънки ламарини, лош комфорт, скъпи части
  • 9 Пежо

    61 15 Отговор
    Honda CR-V е по-добра от тая Тойота...

    Коментиран от #11, #12

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 в грешка си

    27 58 Отговор

    До коментар #9 от "Пежо":

    Хондите са мното по-ниско качество от тойота
  • 12 Имал съм

    28 26 Отговор

    До коментар #9 от "Пежо":

    Багай далече от Хонда и БМВ. Само проблеми ще имаш

    Коментиран от #60

  • 13 Враца

    22 3 Отговор
    Е па оно си е пустиняк баце
  • 14 гост

    44 4 Отговор
    Цитат "А то е двигателите и скоростните кутии на Toyota RAV4 да са били подложени на редовна поддръжка и внимателна експлоатация. Само тогава те са много надеждни"

    Това е валидно за всеки автомобил

    С и внимателна експлоатация и редовна поддръжка (ако всичко ремонтираш постоянно) , всеки автомобил ще изкара
  • 15 Боби Турбото

    30 6 Отговор

    До коментар #4 от "ДИЗЕЛ":

    Toва важи за D-CAT 177кс. Старият D-4D 136кс е доста по -надежден.

    Коментиран от #16

  • 16 Прав си но

    18 3 Отговор

    До коментар #15 от "Боби Турбото":

    Така е, но стария D-4D вече са прекалено стари. Всичко вече е D-CAT
  • 17 Селянин

    65 10 Отговор
    Рядко тъпа и некомпетентна статия.
    Освен кормилната рейка има още доста проблеми. Първо, това недоразумение е он деманд, за разлика от предходните два Рава. Дизелите са: 136 коня, който страда от текваща гарнитура на главата на около 200к км. Налага се пълно разглобяване на двигателя. Другата печка е 177 коня, който страда от дюзи, които не подлежат на ремонт и са 6 бинки. Отделно заради катализатора има 5та дюза и гори литър отгоре. Бензиновият е 2.0 150 коня, който не става на газ, че на 60к свършват клапаните без значение каква магария за смазване на дюзите ще ти сложат и какво ще ти наговорят газаджиите. Отделно гори зверски. Съединителя издържа две качвания на по висок бурдюр. Кормилната колона умира. Отделно вътре всичко тропа и скърца. Изобщо това е проектирано като ефтин транспорт за фермите, тук обаче се продава за луксозен малък сув.

    Коментиран от #18, #52

  • 18 много модели еднакви отвътре

    27 10 Отговор

    До коментар #17 от "Селянин":

    Това което си изброил е малка част от проблемите им. Не само РАВ, всичките им модели са такива боклуци, защото споделят двигатели и скоростни кутии, и ползват еднакви възли и компоненти в различните модели.
  • 19 и кво от това?

    34 14 Отговор
    Японска кола не се разваля! Това казват автотърговците
  • 20 Джуган

    38 14 Отговор
    Имах РАВ4 за период от 4 години, бензин, втори собственик, сменил съм само една крушка. Продадох я за 3000 лева по-малко отколкото платих за нея. Продажбата отне два дни. Купувачът я закара на доверен сервиз за проверка и констатацията беше "Споко, ще те надживее"

    Коментиран от #23, #25, #53

  • 21 Хасковски каунь

    17 7 Отговор
    Имам РАВ I I дизел на 360 000. Сменял съм демпфер и скороства кутия. На 7000 км харчи 0,5 л масло
  • 22 Лют

    18 7 Отговор
    Основният проблем е ...че е на 20 години.
    Аз такива коли виждам вече много рядко.
  • 23 Крушки мрушки, тия ги обеснявай на друг

    27 8 Отговор

    До коментар #20 от "Джуган":

    Интернет лафове

    Коментиран от #29

  • 24 Чушкопек

    23 18 Отговор
    Имам дизелов РАВ на 540 000 километра. Имам го от 12 години и за тия години съм сменил само гумите и едната чистачка

    Коментиран от #28

  • 25 Защо така прецака новия собственик

    35 3 Отговор

    До коментар #20 от "Джуган":

    Да беше сменил поне венъж маслото. Сега товия собственик ще страда
  • 26 братвурст

    13 1 Отговор
    Успех да намерите добри афтърмаркет части за японски автомобили в България!
  • 27 Милена

    1 4 Отговор

    До коментар #4 от "ДИЗЕЛ":

    Глупости говориш, АБИ
  • 28 Таёта

    13 0 Отговор

    До коментар #24 от "Чушкопек":

    Няма да е лошо да ѝ смениш маслата и накладките...
  • 29 Джуган

    9 8 Отговор

    До коментар #23 от "Крушки мрушки, тия ги обеснявай на друг":

    Нямам намерение да обЕснявам на малограмотни селски чеда, чиито впечатления са от таралясници на 500-600 хиляди км
  • 30 Джуган

    7 5 Отговор
    Първата му работа беше да смени маслото. Дадох му маслен филтър който ми беше завещан от първия собственик, но така и не влезе в употреба. :)
  • 31 японски илюзии

    23 6 Отговор
    В БГ битува някакво всеобщо мнение, че японските са най-здравите автомобили и едва ли не няма да се прави нищо по тях. Истината е, че са здрави, но ако са поддържани както трябва, в противен случай ремонтите им са доста солени и доста скъпи части. Както казваше един приятел, който работи в сервиз " любимия ми двигател е D4D= дай 4 дюзи. Да не ти се наложи, че не се ремонтират и са цифра пари, отделно и куп други проблеми имат, които частите им са скъпи. Всичко това и като сметнеш, че интериора е ужасен и много евтин страхотна покупка:)

    Коментиран от #37

  • 32 ВОЯДЖЕР БЕНЗИН ГАЗ 96Г

    8 2 Отговор
    860000 км 18 г го карам.Дуракоустойчивя отсякъде.МАСЛО НЕ ГОРИ САМО АКО Е КАСТРОЛ МАГНЕТИК.ФУКСА ГО ГОРИ КЪТ ЦИГАРА БЕЗ ФИЛТЪР.СМЕНЯНО Е ПО НЕГО МАНШОНИ ШАРНИРИ НАКРАЙНИЦИ И АГРЕНАЖЕН РЕМЪК.ВИКАМ МУ УСА ЖИГУЛА
  • 33 Венци

    22 9 Отговор
    И аз така се подведох че японските са здрави и си купих Хонда ЦРВ 2.2 дизел. Карах я една година и цялата се раздрънка и почна да харчи масло. Когато отидох в сервиза ми казаха 3500 лв. Не съм ремонтирал и я продадох така. На новия собственик му казах да не се притеснява, това е японска кола и са много здрави
  • 34 123

    11 0 Отговор
    Аз си купих такава, с 2.0 VVTi двигател с ГИ и всички изпускателни клапани бяха с почти нулева хлабина. Добре, че ги хванах навреме, преди да изгори някой клапан. Имам и първата генерация (1994-2000г.) и те са най-добрите RAV4-ки. Истинско full time 4x4 с механичен блокаж, много сила в ниските обороти, никакви проблеми с газта, дебели прагове, които не се кривят при вдигане с крик. Моята няма никаква ръжда никъде.

    Коментиран от #36

  • 35 Липсва му

    8 1 Отговор
    Липсва му V6 двигателя и спортния пакет. За съжаление ТОЙОТА спря оборудването с този много по адекватен двигател за теглото на автомобила. От опит - 4 цилиндровия е ОК на равен терен но на по голямо байрче издиша. V6 е много по доброто решение особено със спорното окачване и други екстри. 220К мили - само масла, филтри, гуми, накладки. Каран като файтон от цялото семейство.
  • 36 така е

    8 2 Отговор

    До коментар #34 от "123":

    първият Рав4 е истината. Двигател и скорости от рали-версията на Селика, огромен клирънс и ходобе от независимото окачвате, здрав и безпроблемен автоматик. Тук-там се обажда по някой тампон и носачите са малко слабички, както и смяна на съединител е проблемна, ако някой я прави за сефте и действа гьотере. Второто поколение е с 3см по-ниско, третият Рав и нагоре са едни фешън комбира, срам за моделното име.
  • 37 Имам ТОЙОТА точно с този двигател

    17 3 Отговор

    До коментар #31 от "японски илюзии":

    За дюзите е точно така при D4D. Предупредиха ме да карам само с качествено гориво и добавки в него. Така и правя. Автомобила ми е на 220 000 км, с ДПФ и изобщо не пуши. Масла и филтри от производителя сменям по препоръките в ръководството. Пътувам с автомобила много често извън БГ и зареждам с качествено гориво. Двигателчето работи чудесно. С турбото ускорява адекватно и мърка като котенце.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Брей брей

    6 4 Отговор
    Чета коментарите и тихо се радвам. 2008 се колебаех между RAV и Outlander (2.2DiD, японска сглобка, не Пежо и Ситроен). Избрах Otlander. Малко тунинг на софтуера. Изкараме с нула механични проблеми и на 215х км го продадох. За съжаление, имаше лошият проблем понякога да влиза без причина в авариен режим и да се само оправя 🤣. Факт. И в Митсубиши, и в Ситроен и по частни специалисти бях. Няма оправия дори след зануляване и upload на нов софтуер. Добре че се случваше рядко. Може би 4 - 5 пъти за 10-на години. Така. Като цяло, Outlander-a не е влезе и 1 път в сервиз за механична повреда.

    Коментиран от #46

  • 40 Любопитен

    8 12 Отговор
    Нито един нормален човек у нас особено мъж не кара автоматик и следователно CVT трансмисията изобщо я няма в неговата кола, дори и да е проблем какво от това?

    Коментиран от #54

  • 41 Здравко

    20 0 Отговор
    Като собственик на РАВ4 от 7 години, винаги ми е забавно да чета такива компетентни статии и такива компетентни коментари. Спрете да се пените, всеки да си кара каквото си реши. Бъдете здрави!.
  • 42 Анализатор

    8 7 Отговор
    Даааа това са пластмасови автомобили и доколкото разбирам са доста проблемни
  • 43 Жална майка

    7 13 Отговор
    Основна слабост, че е тойота.
  • 44 Абе пич

    13 15 Отговор
    Колите около 15 годишни и нагоре са немските. Другите почти не издържат и ги няма по пътищата.
  • 45 Алфа херинга

    8 0 Отговор

    До коментар #4 от "ДИЗЕЛ":

    Дюзите ме отказаха от покупката на такава 4ка.
  • 46 Варненеца

    7 2 Отговор

    До коментар #39 от "Брей брей":

    Значи истината за Outlander/C-croser/4007 е,че Митсубишито се сглобява в Европа/Холандия/,а Ситроена и Пежото се сглобяват в Япония. Затова в БГ купуваха повече Outlander.Беше по-евтин.

    Коментиран от #49

  • 47 Ауто Билд

    8 4 Отговор
    Тук се изказват хора които не са се докосвали до Тойота .Много искам да видя мнение на човек който кара или е карал бензинова Тойота .
  • 48 Краси

    6 0 Отговор
    Редовно им гори диодния блок на алтернатора.Сега им слагаме усилени блокове,с 12 диода вместо 6.

    Коментиран от #57

  • 49 Глупости

    1 0 Отговор

    До коментар #46 от "Варненеца":

    Аутлендър се сглобява само в Япония, Пежото и Ситроена също. В Европа идват без двигатели, на Митсубишито монтират в Холандия както фолксвагенов помпа-дюза, така и френския 2,2. Помпа-дюзата бе малко по-евтина и оттам Аутлендър излизаше около 50000 лева базов модел.
  • 50 Даам

    10 2 Отговор
    Взех я чисто нова 2008 г.дизел с механична кутия.Към днешна дата е на 550000км и съм сменял единствено кормилана рейка и някаква щанга отзад ибто преди месец(за 16 г.и предвид дупките). Здраво каране,предимно по селски пътища,без да я щадя,ама никак! Много сполучлив автомобил-поздравления за създателуте на тази кола!
  • 51 бай Даньо

    6 1 Отговор
    Абе никой не продава читави лека кола, джип и ...магаре
  • 52 Бръм

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "Селянин":

    Аз пък много го харесвам този модел. Бензин-газ, разход 10/100 газ, върви добре и с включен климатик.
    Недостатък единствено виждам в тънките ламарини, но преди да я купя съм се запознал с това и не ме притеснява.
    Ремонти не ме притесняват, досега само елементарно обслужване и профилактика.
    Като направи 300к км ще ревизирам ДВГ и пак ще я карам.
    Голям страх! Не ги купувайте, не се препоръчва за редовните посетители на автосервизите.
  • 53 И аз така

    4 0 Отговор

    До коментар #20 от "Джуган":

    набих се с едно пежо кабрио на 100к, гаражно с история в СФА, първи собственик-мърляч. Разказва ми се играта със смяна на най различни не особено скъпи, но многобройни компоненти.
  • 54 Пешо от панелката

    4 2 Отговор

    До коментар #40 от "Любопитен":

    Според теб, колко от премиум автомобилите не са автоматик? В София е пълно с премиуми, а като гледам не ги карат само женки. Всъщност, много от тях се карат от мъжаги, на които по-добре да не се изпречваш на пътя.
  • 55 Че и

    3 0 Отговор
    Дрънка като консерва и така вози.
  • 56 Кюза

    4 1 Отговор
    Не вярвайте на коментарите на автомеханици които обичат клиенти с издухани немски боклуци и на "тарикати" които си мислят че евтините им горублянски таралясници ноФ Фнос са наистина на 150 хиляди километра, а пък се чупят
  • 57 Чавдар войвода

    2 0 Отговор

    До коментар #48 от "Краси":

    Алтернаторите Денсо, когато са с 12 диода са и с 2 статорни намотки. Все едно два алтернатора в един корпус и един общ ротор.

    Коментиран от #58

  • 58 дедо..

    3 0 Отговор

    До коментар #57 от "Чавдар войвода":

    Я съм на рав 1,с двигател от карина,два литра,двувалка,автоматик на четвърт век-това нещо не се продава-оди по сервизите за дребни неща..
  • 59 МГанчев

    0 0 Отговор
    Карах фейслифта на този модел - без рез.гума на задната врата. От 30 000 км. до 350 000 км. само обслужване на 15 000 км. и гуми в Сервиза на Тиксим Пазарджик.
    На 250 х. Км сдаде ДПФ, след две почиствания. Изкормиха го. Сложих й чип, стана 180 КС и ми свали разхода с близо половин литър на сто- от 8- 8,5 на 7,6-8 на сто. Това ми бе втората РАВ ка, карах я от 2013 - 2022г
  • 60 отворко

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "Имал съм":

    Кофти са защото купувате дърти курници!