Toyota RAV4 е един от най-продаваните кросоувъри в световен мащаб, като това важи и за нашата страна. В случая акцентираме на третото поколение на модела, което се произвежда през периода от края на 2005 до 2012 година.
Именно това поколение е най-търсенето на родния пазар на употребявани автомобили. Ето и накратко основните плюсове и минуси на третото поколение употребяван кросоувър Toyota RAV4.
Според бошинството експерти двигателите, независимо дали са дизелови или бензинови, са надеждни, но при едно условие. А то е двигателите и скоростните кутии на Toyota RAV4 да са били подложени на редовна поддръжка и внимателна експлоатация. Само тогава те са много надеждни.
Проблем обаче е CVT скоростната кутия, която е мудна и не се препоръчва от специалистите. При добра поддръжка обаче и тя може да изкара повече от 150 хиляди километра без основен ремонт.
Слабо звено на този модел се крие и в кормилната рейка, която често изисква подмяна на всеки 50 хиляди километра, а в същото време не е никак евтина. Повредата на устройството възниква поради износване на втулките, независимо от начина на експлоатиране.
В допълнение, колата има слабо покритие от боя и лак, което е причина за бързо "настаняване" върху лака на драскотини и появата на ръжда на специфични места. Затова ако сте се ориентирали към такъв екземпляр, то огледайте каросерията за ръжда и драскотини, и проверете кормилната рейка.
Ако тези два недостатъка на модела все още не са се проявили, то не сте сбъркали с избора си. А какви екземпляри от третото поколение на Toyota RAV4 се предлагат на българския пазар и колко струват, можете да видите ТУК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Механик
13:55 25.09.2024
2 Hito
13:56 25.09.2024
3 Тайота форум
13:57 25.09.2024
4 ДИЗЕЛ
Коментиран от #15, #27, #45
13:59 25.09.2024
5 Скъпи части
14:01 25.09.2024
6 Боклук
14:03 25.09.2024
7 Тойотите
14:06 25.09.2024
8 Не благодаря
14:07 25.09.2024
9 Пежо
Коментиран от #11, #12
14:10 25.09.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 в грешка си
До коментар #9 от "Пежо":
Хондите са мното по-ниско качество от тойота14:15 25.09.2024
12 Имал съм
До коментар #9 от "Пежо":
Багай далече от Хонда и БМВ. Само проблеми ще имашКоментиран от #60
14:27 25.09.2024
13 Враца
14:39 25.09.2024
14 гост
Това е валидно за всеки автомобил
С и внимателна експлоатация и редовна поддръжка (ако всичко ремонтираш постоянно) , всеки автомобил ще изкара
14:41 25.09.2024
15 Боби Турбото
До коментар #4 от "ДИЗЕЛ":
Toва важи за D-CAT 177кс. Старият D-4D 136кс е доста по -надежден.Коментиран от #16
14:46 25.09.2024
16 Прав си но
До коментар #15 от "Боби Турбото":
Така е, но стария D-4D вече са прекалено стари. Всичко вече е D-CAT14:58 25.09.2024
17 Селянин
Освен кормилната рейка има още доста проблеми. Първо, това недоразумение е он деманд, за разлика от предходните два Рава. Дизелите са: 136 коня, който страда от текваща гарнитура на главата на около 200к км. Налага се пълно разглобяване на двигателя. Другата печка е 177 коня, който страда от дюзи, които не подлежат на ремонт и са 6 бинки. Отделно заради катализатора има 5та дюза и гори литър отгоре. Бензиновият е 2.0 150 коня, който не става на газ, че на 60к свършват клапаните без значение каква магария за смазване на дюзите ще ти сложат и какво ще ти наговорят газаджиите. Отделно гори зверски. Съединителя издържа две качвания на по висок бурдюр. Кормилната колона умира. Отделно вътре всичко тропа и скърца. Изобщо това е проектирано като ефтин транспорт за фермите, тук обаче се продава за луксозен малък сув.
Коментиран от #18, #52
15:01 25.09.2024
18 много модели еднакви отвътре
До коментар #17 от "Селянин":
Това което си изброил е малка част от проблемите им. Не само РАВ, всичките им модели са такива боклуци, защото споделят двигатели и скоростни кутии, и ползват еднакви възли и компоненти в различните модели.15:11 25.09.2024
19 и кво от това?
15:13 25.09.2024
20 Джуган
Коментиран от #23, #25, #53
15:45 25.09.2024
21 Хасковски каунь
15:58 25.09.2024
22 Лют
Аз такива коли виждам вече много рядко.
16:11 25.09.2024
23 Крушки мрушки, тия ги обеснявай на друг
До коментар #20 от "Джуган":
Интернет лафовеКоментиран от #29
16:12 25.09.2024
24 Чушкопек
Коментиран от #28
16:16 25.09.2024
25 Защо така прецака новия собственик
До коментар #20 от "Джуган":
Да беше сменил поне венъж маслото. Сега товия собственик ще страда16:18 25.09.2024
26 братвурст
16:29 25.09.2024
27 Милена
До коментар #4 от "ДИЗЕЛ":
Глупости говориш, АБИ16:38 25.09.2024
28 Таёта
До коментар #24 от "Чушкопек":
Няма да е лошо да ѝ смениш маслата и накладките...16:51 25.09.2024
29 Джуган
До коментар #23 от "Крушки мрушки, тия ги обеснявай на друг":
Нямам намерение да обЕснявам на малограмотни селски чеда, чиито впечатления са от таралясници на 500-600 хиляди км17:05 25.09.2024
30 Джуган
17:09 25.09.2024
31 японски илюзии
Коментиран от #37
17:10 25.09.2024
32 ВОЯДЖЕР БЕНЗИН ГАЗ 96Г
17:35 25.09.2024
33 Венци
18:09 25.09.2024
34 123
Коментиран от #36
18:30 25.09.2024
35 Липсва му
18:40 25.09.2024
36 така е
До коментар #34 от "123":
първият Рав4 е истината. Двигател и скорости от рали-версията на Селика, огромен клирънс и ходобе от независимото окачвате, здрав и безпроблемен автоматик. Тук-там се обажда по някой тампон и носачите са малко слабички, както и смяна на съединител е проблемна, ако някой я прави за сефте и действа гьотере. Второто поколение е с 3см по-ниско, третият Рав и нагоре са едни фешън комбира, срам за моделното име.18:46 25.09.2024
37 Имам ТОЙОТА точно с този двигател
До коментар #31 от "японски илюзии":
За дюзите е точно така при D4D. Предупредиха ме да карам само с качествено гориво и добавки в него. Така и правя. Автомобила ми е на 220 000 км, с ДПФ и изобщо не пуши. Масла и филтри от производителя сменям по препоръките в ръководството. Пътувам с автомобила много често извън БГ и зареждам с качествено гориво. Двигателчето работи чудесно. С турбото ускорява адекватно и мърка като котенце.18:54 25.09.2024
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Брей брей
Коментиран от #46
20:44 25.09.2024
40 Любопитен
Коментиран от #54
20:45 25.09.2024
41 Здравко
20:46 25.09.2024
42 Анализатор
20:49 25.09.2024
43 Жална майка
20:57 25.09.2024
44 Абе пич
21:04 25.09.2024
45 Алфа херинга
До коментар #4 от "ДИЗЕЛ":
Дюзите ме отказаха от покупката на такава 4ка.21:46 25.09.2024
46 Варненеца
До коментар #39 от "Брей брей":
Значи истината за Outlander/C-croser/4007 е,че Митсубишито се сглобява в Европа/Холандия/,а Ситроена и Пежото се сглобяват в Япония. Затова в БГ купуваха повече Outlander.Беше по-евтин.Коментиран от #49
22:02 25.09.2024
47 Ауто Билд
22:31 25.09.2024
48 Краси
Коментиран от #57
22:47 25.09.2024
49 Глупости
До коментар #46 от "Варненеца":
Аутлендър се сглобява само в Япония, Пежото и Ситроена също. В Европа идват без двигатели, на Митсубишито монтират в Холандия както фолксвагенов помпа-дюза, така и френския 2,2. Помпа-дюзата бе малко по-евтина и оттам Аутлендър излизаше около 50000 лева базов модел.22:52 25.09.2024
50 Даам
23:41 25.09.2024
51 бай Даньо
08:34 26.09.2024
52 Бръм
До коментар #17 от "Селянин":
Аз пък много го харесвам този модел. Бензин-газ, разход 10/100 газ, върви добре и с включен климатик.Недостатък единствено виждам в тънките ламарини, но преди да я купя съм се запознал с това и не ме притеснява.
Ремонти не ме притесняват, досега само елементарно обслужване и профилактика.
Като направи 300к км ще ревизирам ДВГ и пак ще я карам.
Голям страх! Не ги купувайте, не се препоръчва за редовните посетители на автосервизите.
09:07 26.09.2024
53 И аз така
До коментар #20 от "Джуган":
набих се с едно пежо кабрио на 100к, гаражно с история в СФА, първи собственик-мърляч. Разказва ми се играта със смяна на най различни не особено скъпи, но многобройни компоненти.09:08 26.09.2024
54 Пешо от панелката
До коментар #40 от "Любопитен":
Според теб, колко от премиум автомобилите не са автоматик? В София е пълно с премиуми, а като гледам не ги карат само женки. Всъщност, много от тях се карат от мъжаги, на които по-добре да не се изпречваш на пътя.11:20 26.09.2024
55 Че и
11:25 26.09.2024
56 Кюза
11:25 26.09.2024
57 Чавдар войвода
До коментар #48 от "Краси":
Алтернаторите Денсо, когато са с 12 диода са и с 2 статорни намотки. Все едно два алтернатора в един корпус и един общ ротор.Коментиран от #58
11:59 26.09.2024
58 дедо..
До коментар #57 от "Чавдар войвода":
Я съм на рав 1,с двигател от карина,два литра,двувалка,автоматик на четвърт век-това нещо не се продава-оди по сервизите за дребни неща..12:54 26.09.2024
59 МГанчев
На 250 х. Км сдаде ДПФ, след две почиствания. Изкормиха го. Сложих й чип, стана 180 КС и ми свали разхода с близо половин литър на сто- от 8- 8,5 на 7,6-8 на сто. Това ми бе втората РАВ ка, карах я от 2013 - 2022г
17:05 27.09.2024
60 отворко
До коментар #12 от "Имал съм":
Кофти са защото купувате дърти курници!16:43 28.09.2024