29 Октомври, 2021 12:37, обновена 1 Ноември, 2021 23:46 29 736 30

Тествахме новия "масълкар" на Ford - Mustang Mach-E GT

  • ford-
  • mustang-
  • mach-e-
  • gt-
  • тест
Тествахме новия "масълкар" на Ford - Mustang Mach-E GT - 1

Пула, Хърватия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Ford Mustang Mach-E се превърна в един от истинските бестселъри сред електрическите автомобили и то веднага след като се появи на пазара. Сега е готова и неговата наточена версия Mach-E GT, а ние бяхме от първите, които я тествахме. Ето и впечатленията ни.

Автомобилите, познати под названието "масълкари" (мускулести коли) се появяват през 60-те години на миналия век и много бързо се превръщат в мания не само за американците. Навремето всички те са мощни, бързи и трудно управляеми, но с годините съдбата им се променя. Една от иконите на американското автомобилостроене е именно модела Mustang. Днес той е възроден, но под съвсем друга форма - електромобил, който е по-скоро кросоувър, отколкото стандартна лека кола. Динамиката му обаче е типична за масълкар - особено тази на Mach-E GT.

Тествахме новия "масълкар" на Ford - Mustang Mach-E GT

Какво ще кажете за спринт от 0 до 100 за 3.7 секунди?

Или какво да кажем за Mustang, който има регулируемо шаси и свои собствени програми за шофиране, които са подходящи, както за писта, така и за ежедневно градско шофиране. Но преди усещането за скорост да ни завладее напълно, можем да разкажем малко за това как се чувства колата най-общо. Самият модел Mach-E впечатлява с размер, пространство и други практически подробности, за които вече сме ви разказвали, така че сега ще се съсредоточим върху представянето на най-бързия Mustang или иначе казано на Mustang Mach-E GT.

Екстериор и интериор

Ford предприе няколко прости, но видими стъпки, за да накара да разпознаете GT на улицата. Първото нещо са цветовете. Новият GT се предлага в два силно забележими цвята Cyber ​​Orange и Grabber Blue. След това "подсказките" продължават с лакирани черни прагове, таван и странични огледала, както и по ефектна псевдорадиаторна решетка с 3D ефект.

Тествахме новия "масълкар" на Ford - Mustang Mach-E GT

Картинката се завършва от спирачни апарати в цвят, който Ford нарича Colorado red. Последните са скрити под ефектни 20-цолови джанти със специален дизайн, а отзад на очи се набива логото GT, разположено в средата на задната врата. В допълнение към визуалните елементи, автомобилът има и по-богато оборудване и масивен преден капак.

20-цоловите колела на GT са малко по-широки, отколкото при другите Mustang-и. Гумите идват от Pirelli и Ford тук е избрал такива, които са в съответствие с необходимите характеристики и сцепление. Размерът е 245/45 R20, което оставя място и за по-големи спирачки. Червените апарати от Brembo някак са се превърнали в своеобразен подпис на расовите автомобили, а и при GT версията си вършат работата прекрасно.

Тествахме новия "масълкар" на Ford - Mustang Mach-E GT

Вътре разлики се откриват по логото GT на седалките Performance, които са с по-добра странична опора. Освен това централният подлакътник е с релефна емблема, инициалите GT, на която отново намекват, че автомобилите са специални. Но всички тези визуални елементи са само украса. Повечето хора, които ще се ориентират към GT, искат тази кола да предлага повече динамика от стандартния Mach-E. Ето и ползите, които получавате за допълнителните пари, освен козметичните промени.

Двигатели и ходови характеристики

Поставяме колата в режим Drive, натискаме педала на газта до пода, докато с другия крак задържаме колата със спирачката. Когато я освободим, колата не се ускорява. Тя се изстрелва, а паспортните данни от 3.7 секунди до 100 км/ч се потвърждават моментално. Едва тогава се разбира, че се намираме в един истински масълкар от ново поколение.

Тествахме новия "масълкар" на Ford - Mustang Mach-E GT

Когато се достигнат въпросните 100 км/ч опитен водач веднага ще забележи фините настройки на инженерите от компанията. Грубата сила отстъпва място на истинското драйвърско каране, което е и с акцент върху това да не се претоварва батерията в значителна степен. Пробвахме няколко ускорения, но изпитвахме едно и също нещо всеки път. Колата става много прецизна след 100 км/ч. Инженерите от Ford ни обясниха защо са решили нещата така.

Тяхното мнение е, че колата е направена предимно за т.нар. улични спринтьори, които искат максимална мощност от място на светофара. Но това не означава, че колата няма ресурси за скорост, тъй като с настройките на Untamed Plus (най-екстремният режим) батерията е програмирана така, че да може да доставя много мощност при многократни ускорения.

Тествахме новия "масълкар" на Ford - Mustang Mach-E GT

Иначе на хартия Mach-E GT произвежда 487 конски сили при въртящ момент от, забележете... 860 нютон метра, което според Ford е най-високият въртящ момент, доставян някога на автомобил Ford в Европа. Той е дори с 15 процента по-висок, отколкото в самия Ford GT, който се класифицира като супер спортен автомобил.

Мощността естествено идва от два електромотора, които дават на автомобила задвижване на четирите колела. Отзад има чисто нов маслено охлаждан синхронен двигател с постоянен магнит, който достига най-високия въртящ момент за 0.5 секунди. Нищо подобно не е възможно в автомобили с двигатели с вътрешно горене, дори в суперавтомобила Ford GT.

Тествахме новия "масълкар" на Ford - Mustang Mach-E GT

Ford, от друга страна, е много отворен относно факта, че мощността и производителността на електрическите автомобили не е лесно да се посочат по един начин. Максимална мощност на електрически двигател е лесно да се изчисли, но отново зависи от батерията, която е в състояние да достави измерената мощност. Пълната мощност се усеща за кратки периоди от време, когато батерията е с над 50% заряд.

Голям и тежък

Не трябва да забравяме, че Ford Mustang Mach-E всъщност е SUV с доста прилични размери. Двата електромотора и голямата батерия, която е с капацитет 98.7 kWh (използваеми 88 kWh) също играят роля за немалката маса от над два тона. Ниският център на тежестта обаче компенсира теглото и управляемостта на автомобила е изключително прецизна.

Тествахме новия "масълкар" на Ford - Mustang Mach-E GT

Ford постига това с наличието на адаптивни амортисьори, които електронно влияят колко течно трябва да бъде маслото в амортисьорните камери - така нареченото MagneRide окачване, което влияе на твърдостта на автомобила и противодейства на крена в завои, който увеличеното тегло иска да отведе в отрицателна посока . В допълнение, Ford Mustang Mach-e GT разполага и с по-директна предавка за реакцията на кормилното управление. Така воланът е твърд, но предсказуем, а недозавиването, характерно за старите масълкари, тук го няма.

Но можем да бъдем сигурни, че с тази кола никога няма да изпуснете завой, защото въпреки цялата електроника, законите на физиката важат и тук. А и не забравяйте, че въпреки че Ford иска да продава автомобила, като подчертано спортен, то направените промени са в т.нар. умерен диапазон. Освен расов автомобил Mach-E GT си е петместен семеен автомобил в кросоувър костюм. За тези, които знаят разликите между моделите Focus и Focus ST, скокът до GT е приблизително същият.

Тествахме новия "масълкар" на Ford - Mustang Mach-E GT

Пробег

И така, какво ще кажете за пробега тогава, когато колата е оборудвана с два електромотора, със значително повече системна мощност, с по-големи и по-широки колела, в допълнение и с гуми, които имат по-голямо сцепление? Високото съпротивление при търкаляне никога не е било за предпочитане при създаването на електромобил, защото, вярвате или не, широчината на гумите оказва значително влияние върху аеродинамиката.

Ford заявява, че автономният пробег е 500 километра, като това е измерено по новия стандарт WLTP. Когато се качихме на тестовият автомобил уредите показваха, че имаме 360 километра, въпреки че колата бе заредена на 100 процента. Това обаче е нещо нормално и за електромобилите, и за тези с ДВГ. Т.нар. "range" е по-скоро индикация за това колко силно е натискал газта предишният шофьор, защото на базата на разхода, който видяхме при нормално шофиране, преценяваме, че реалният пробег е някъде по средата. Очаквайте около 400 км без никакви проблеми.

Тествахме новия "масълкар" на Ford - Mustang Mach-E GT

Що се отнася до батерията, както вече споменахме, тя е със същия размер като при обикновения Mustang Mach-E, където имате 88 kWh нетен използваем капацитет при брутен капацитет от 99 kWh. Колата се зарежда от 150 kW станции, което е максимумът.

Заключение

Накратко, няма никакво съмнение, че Ford Mustang Mach-E GT е нов прочит на масълкарите и ще предложи динамика, по-голяма дори от това, което търсите. Освен това предлага и по-добри спортни качества и очевидно е най-забавно да се управлява по криволичещи пътища. На магистрала колата поддържа скорост от 180 км/ч, но зарядът на батерията пада бързо. Задвижването на четирите колела ви осигурява нужната за тази мощ сигурност, като дори е предвиден и L-режим, симулиращ познатите ни "бавни" предавки, така необходими ни през зимата.

Тествахме новия "масълкар" на Ford - Mustang Mach-E GT

С други думи тази кола може да се кара, както спортно, така и ежедневно, а по-високата ѝ цена може да се каже, че е оправдана. По отношение на парите, то цените за България все още не са ясни. Ориентировъчно стандартния Mustang Mach-e ще струва у нас около 100 000 лв, а версията GT с още 50 000 отгоре. Ще се запитате: Струва ли си допълнителните пари срещу стандартен Mach-E? Отговорът е безусловно „да“. Mach-E GT заема място в сегмент, където не изобилства от конкуренти и гарантирано ще зарадва много ентусиасти на старите масълкари.

Тествахме новия "масълкар" на Ford - Mustang Mach-E GT


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Емо

    24 14 Отговор
    И стандартно изпълнение е добро, но тази просто кърти. Това е новата кола мечта за мен.

    Коментиран от #11, #23

  • 2 Komapak

    36 17 Отговор
    Е те тук вече е време Хенри да се обърне в гроба! Не стига че дизайна е "кюфте" ами и на батерии...

    Коментиран от #12

  • 3 Бангеев

    32 4 Отговор
    Много добро и обективно ревю на Радо Славчев. Колата наистина е много добра, но е доста скъпа, а всъщност си е наточен кросоувър с много динамика.

    Коментиран от #4

  • 4 МаКаТа

    17 4 Отговор

    До коментар #3 от "Бангеев":

    Съгланен - теста на мобиле е обективен, колата не е лоша, но на мен лично не ми харесва на външен вид. Кията, която пичовете от мобиле бяха тествали миналата седмица ми допада повече - е не е толкола бърза и нафукана, но ми харесва.
  • 5 Витански

    8 8 Отговор
    На дойчовците скоро съвсеммще им уредеят редиците
  • 6 gost

    29 5 Отговор
    ТОВА НЕ Е МЪСЪЛ КАР!!!!

    Коментиран от #7

  • 7 Име

    12 9 Отговор

    До коментар #6 от "gost":

    ти явно живееш в миналия век, това, както е написал автора на статията, е нов прочит на масълкарите. И искаш, не искаш - това е бъдещето.

    Коментиран от #10

  • 8 TSLA®

    3 3 Отговор
    Untamed (Unbridled в Щатите) Plus е режим за писта и леко ограничава колата, за да издържа на обиколки. Екстремният й режим е просто Untamed (Unbridled) - там няма ограничения в ниски и високи обороти, но може да загрее в някакъв момент. Ако искате и писта, и мощност, колата е Plaid.
  • 9 TSLA®

    9 5 Отговор
    "Отзад има чисто нов маслено охлаждан синхронен двигател с постоянен магнит, който достига най-високия въртящ момент за 0.5 секунди" - при всички коли на ток е забавен софтуерно макс. въртящ момент, защото иначе както натиснете десния педал, от инерционната сила моментално ще ви избяга и ще го пуснете и реално ускоренията ще са на тласъци. Токът се движи със скоростта на светлината и максималната тяга на практика идва 0 секунди от натискането на педала.

    Коментиран от #13

  • 10 gost

    21 8 Отговор

    До коментар #7 от "Име":

    Ако прочита на бъдещето е "спортен" SUV за "мъсъл кар", айде нЕма нужда. Да махнат Мустанг от името и да го нарекат просто Форд ЕV или нещо таков.
  • 11 сектант

    9 9 Отговор

    До коментар #1 от "Емо":

    много по-добра е от прехвалената тесла
  • 12 тони

    26 6 Отговор

    До коментар #2 от "Komapak":

    Хенри Форд е бил предимно бизнесмен, а не фен на петрола. Ако живееше сега щеше отдавна да е направил поточна линия за електрички.
  • 13 И ти направи нов прочит

    11 0 Отговор

    До коментар #9 от "TSLA®":

    Но на законите на физиката. Май забравяш, че електромагнитните сили трябва да бъдат предадени физически към колелата, а системата има инерционни сили които се преодоляват за тази половин секунда. А изкуственото забавяне е, защото гумите ще изгубят сцепление, ако въртящия момент е прекалено голям.
  • 14 Дедо Хенри

    17 8 Отговор
    Обърнах се в гроба! На тоя електробус не можаха ли да му измислят някакво по-тренди име? Например, Ford Dildo.
  • 15 RIP

    7 1 Отговор
    Още една легенда си отиде ! поклон"
  • 16 потребител

    11 0 Отговор
    Не налагам никому мнението си,но ако това на снимките не се казва Форд Мустанг определено ще е по-справедливо.
  • 17 да питам

    4 3 Отговор
    Как е на руски - Масълкар ??!
  • 18 Какво да кажа

    6 1 Отговор
    По принцип всяка цена на Форд е заслужена, но специално за Мустанг и на мен не ми харесва тоя дизайн ! Губи се някак си изначалният дух на модела ! Определено не бих си купил, само заради това, каквито и технически качества да има !

    Коментиран от #19

  • 19 ми ,

    1 7 Отговор

    До коментар #18 от "Какво да кажа":

    Какво да кажеш , освен , че гроздето е кисело ...
  • 20 Алфа Вълкът

    9 2 Отговор
    Ау как сте забравили най-важното нещо за един мъсъл кар – максималната скорост? Максималната му скорост е ограничена на 210км/ч. И какъв мъсъл кар е това? 20г дизелаци ще го гаврят на магистралата!

    Коментиран от #21

  • 21 Миро

    6 4 Отговор

    До коментар #20 от "Алфа Вълкът":

    Отличен коментар. Мойта баба Яга на магистралата ще му скъса шортите на мустанга. Форд да си правят пикапи за селяните и да си карат в царевицата. Това нещо и до Бургас не може да стигне . Изключително недоразумение.
  • 22 Потурко

    7 2 Отговор
    И това ако е масъл кар?!? Подиграват се с малкото мъжкари останали на този свят! За безполовите думата масъл кар не означава нищо и само са закопали легендарното название хитрите маркетинг гадове!
  • 23 Нико

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "Емо":

    Погребахме едба легенда. Прецакаха линията, която беше Мустанг. Сега стана пенндулска колица макар и бърза на старт. Който е карал Мустанг ще ме разбере за какво говоря. Другите само могат да говорят на теория
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 ужасен ужас

    3 1 Отговор
    И тролеите вдигат от 0-100км/ч. за около 5 сек.Напоследък на пазара се пускат само електроизвращения,макар и красиви,но извращения!
  • 26 Гост

    0 1 Отговор
    Пак тоя масъл. Няма да се научите да пишете и това си е
  • 27 Жалко

    0 0 Отговор
    Това визуално е далеч от Mustang - повече мяза на - Унисекс.
  • 28 киро глиндера

    0 0 Отговор
    начи аз съм от по възрастните и помня като пуснаха хибридите та същото като сега електрокарите ми хибрида не се наложи ще видим ел колите все още цената е лудост нито станций. има а и суровините за производство май не са безгранични та след 3-5 год да не стане фал старт
  • 29 морски

    0 0 Отговор
    Щом не мирише на бензин и не е шумна,когато трябва ТОВА НЕ Е МЪСЪЛ КАР!!!!
  • 30 Реалист

    1 0 Отговор
    Всички коли, микробуси и превозни средства на ток! Произведен на територията на EU забрана за офшорки с мръсни руски пари! Газа и нефта агресорите да си го пълнят отзад!